Anonym (TS) skrev 2010-08-24 14:49:25 följande:
Nej det har vi inte, men har inte plats för några sådana stora grejer :/
De är faktiskt ute nu..Min man sitter ute med dom. En är helvan redan (efter en timme). Men de resterande tre sitter under en balkong och kikar fram ibland. Tror det kommer lösa sig med att de blir utekatter faktiskt :)
Gör INTE dina katter till utekatter! Det kommer absolut inte hjälpa och det är dessutom jäkligt oansvarligt. Katter måste lära sig att inte klösa på möbler och de måset ha ett jäkligt bra alternativ för att sluta om de redan har ovanan. Ett rejält klösträd och kör med citron/fyspray där de inte får klösa. Sen är det bara ligga på dom som tusan med vattenspruta. Men har de inget rejält ställe att klösa på kommer du aldrig få rätsida på det. De klöser för att vässa klor men även för att markera revir. Därför kommer inte problemet lösas av att ni släpper ut dom.
Jag har fem innekatter av en mycket aktiv ras och jag har aldrig haft några problem med klöseri. De har tillgång till klösträd och jag har uppfostrat dom från start. Även vuxna katter som jag fått hem har lärt sig, det gäller bara att vara envis.