• MatildaAn

Lät ni er påverkas av namntoppen?

När ni namnger/namngav ert barn, brydde ni er om topplistorna? Dvs om ni tyckte om ett namn men det låg högt upp på listan så valde ni inte det?

• Svar på tråden Lät ni er påverkas av namntoppen?
  • längtan09

Nej det gjorde vi inte. Nu valde vi ju inget namn som låg på toppen, men senare har jag förstått att namnet Charlie klättrat väldigt Men det fick jag veta först när han var 6 månader

Mamma sedan juni 2009
  • Gasolina

Nja, lite. Jag hade länge velat ha namnet "Liam" men det var vanligt då jag var gravid så jag ändrade mig. Lite komiskt är ju att namnet vi valde är högst upp på listan nu ha ha

• annkar78

Ja det gjorde vi. Hade först bestämt att den kommande bebisen skulle heta Alice. Såg att det legat högt de senaste tio åren och läste en undersökning där den vanligaste anledningen till att föräldrar ångrat sitt barns namn var just pga att namnet var för vanligt. Har själv ett vanligt namn och alltid tyckt att det var tråkigt så Alice dumpades och vi valde ett mer ovanligt namn och det känns mkt bättre.

• queenofangels

bryr mig inte om listan. får jag en pojk nu kommer de bli en william som e vanligt.

• MatildaAn

Även om nu hade ett vanligt efternamn med?

• SilverEmma

Tittade inte ens på någon namnlista när jag blev gravid.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • HASP

jag tittade på namnlistorna och tyvärr är mitt favoritnamn högt upp, och har varit populärt länge. Därför tvekade jag lite, men till slut blev det det namnet iallafall för det är det finaste pojknamnet jag vet!

• MatildaAn

Jag gillar Elsa, men imed vi heter Andersson så kanske 10 kommer heta likadant i klassen

• Loppa

Med första jaa lite, ville ha ett namn som inte var så väligt vanligt så det blev en Leo och han är född 2004 och då fanns det inte så många med det namnet men det har ökat.
    Nr2 då tänkte jag inte alls på någon namntopp alls utan efterförlossningen började vi prata om vad lill killen skulle heta och jag bara tog Oscar ur luften för att jag tycker att det är fint å det köpte smabon på direkten och det namnet ligger väl topp 5 eller nått, men det skiter jag i, vanligast är det dock att man stavar med k.
    Å nu med 3an så vill jag väl helst inte ha det vanligaste namnet men samtidigt ska det ju kännas rätt.

Svar på tråden Lät ni er påverkas av namntoppen?