Fredriks Mamma skrev 2010-09-02 23:53:42 följande:
Du får gärna berätta hur 98 sitter när du får hem den... har lika lång kille här.
5000 kr för vinterkläder... jisses. Är det verkligen värt det?!?! =)
JAG har aldrig haft så dyra vinterkläder, men är beredd att lägga pengar på barnen...
Det ska jag göra, men den kommer inte förrän runt den 27sep för att äldsta pojkens täckbyxor inte fanns i lager just då. =)
Jo det är värt det. =P Ytterkläder snålar jag aldrig på, det ska vara de bästa kläderna. Från handskar till mössa (kan va billigar så länge den täcker öronen bra) till skor och overall. Tyvärr så passade inget att ärva för lillebror, en är född i aug och den andra i mars.
Bodde jag i södra sverige kanske jag skulle välja andra ytterkläder men inte där vi bor. Tycker det är så hemskt när man ser barn på förskolan som inte vill leka ute för att det fryser (pga dåliga kläder eller för små skor). De står bara vid personalen och klagar och vill in. Det ska inte hända mina barn, de älskar att vara ute och jag vill att det ska fortsätta så. Sen säger jag inte att billigare är sämre, har bara inget intresse att testa dem på mina ungar. =P
Ska köpa kuomaskor ca 650kr/st och hestrahandskar 200-300kr/st till dem (alt lindbergs). Kör med det jag vet fungerar. =)
/K