• Karisma

Ni som har GNEIS till era barn!!!

Hej,

Jag skulle vilja beställa en gneis overall till min två åring. Han är 90cm idag så han kanske hinner växa 2cm till i dec.

MEN deras minsta strl är 98. Tror ni att den kommer bli alldeles för stor för honom?

/K

• Svar på tråden Ni som har GNEIS till era barn!!!
  • Nummer2

Jättesvårt att säga. gneis är smala i modellen men med inbyggd växtmån. tror att det blir på gränsen men åt andra sidan verkar ju 92 cm lite lite (nu vet jag att det inte finns på gneis dock). Jag skulle pröva 98. jag skulle inte våga köpa mindre ändå.

It`s a darn poor mind that can only think of one way to spell a word
  • Karisma

Deras minsta är strl 98 och eftersom de säger att de har växmån så antar jag att det är en 98-104.

Oliver väger runt 16kg så han är inte jätte tunn heller.

Karln tycker inte jag ska chansa men overallen finns heller inte att köpa i butik så den går ju som inte att prova utan att köpa.

Du har möjligtvis ingen strl 98 av gneis och kan mäta hur långa ben och ärmar den har?

Tack snälla för ditt svar. Skrattande

/K

• Flikka

jag tänker beställa en 98 till min dotter som är 92cm lång å 12,5kg. dom är smala i modellen å går å dra å i midjan å så så de gör inget om dom är lite stora tycker jag, tror de blir bra. (hade till storasyster förra året å blev såld )

• Karisma
    Flikka skrev 2010-08-24 21:40:57 följande:
    jag tänker beställa en 98 till min dotter som är 92cm lång å 12,5kg. dom är smala i modellen å går å dra å i midjan å så så de gör inget om dom är lite stora tycker jag, tror de blir bra. (hade till storasyster förra året å blev såld )
    Jag beställde igår, karln var helt emot det men vad hade han och säga till om egentligen. =P

Hoppas innerligt vi inte behöver lämna igen den, vill ha en overall som klarar lite. Vet mga som köper dem men ingen som köpt i strl 98.

Köpte även jacka och täckbyxa till äldsta pojken samt överdragsbyxor att ha nu när det är dåligt väder ute. =) blev en fin nota på 2900kr. Helt galet vad det kostar med vinterkläder. Sen tillkommer vinterskor och riktiga handskar på runt 2000kr till dem båda. Hade varit trevligare om de inte båda två behövde ALLT nytt iår.

Tack alla som tagit sig tid att svara. =)

/K
  • Fredriks Mamma

Du får gärna berätta hur 98 sitter när du får hem den... har lika lång kille här.

5000 kr för vinterkläder... jisses. Är det verkligen värt det?!?! =)

JAG har aldrig haft så dyra vinterkläder, men är beredd att lägga pengar på barnen...

• Karisma
    Fredriks Mamma skrev 2010-09-02 23:53:42 följande:
    Du får gärna berätta hur 98 sitter när du får hem den... har lika lång kille här.

JAG har aldrig haft så dyra vinterkläder, men är beredd att lägga pengar på barnen...
    Det ska jag göra, men den kommer inte förrän runt den 27sep för att äldsta pojkens täckbyxor inte fanns i lager just då. =)

Jo det är värt det. =P Ytterkläder snålar jag aldrig på, det ska vara de bästa kläderna. Från handskar till mössa (kan va billigar så länge den täcker öronen bra)  till skor och overall. Tyvärr så passade inget att ärva för lillebror, en är född i aug och den andra i mars.

Bodde jag i södra sverige kanske jag skulle välja andra ytterkläder men inte där vi bor. Tycker det är så hemskt när man ser barn på förskolan som inte vill leka ute för att det fryser (pga dåliga kläder eller för små skor). De står bara vid personalen och klagar och vill in. Det ska inte hända mina barn, de älskar att vara ute och jag vill att det ska fortsätta så. Sen säger jag inte att billigare är sämre, har bara inget intresse att testa dem på mina ungar. =P

Ska köpa kuomaskor ca 650kr/st och hestrahandskar 200-300kr/st till dem (alt lindbergs). Kör med det jag vet fungerar. =)

/K
  • Fredriks Mamma

Var i sverige bor ni??

Vi har oxå lite "dåligt planerat" mellan barnen... Juli och mars =)

• Karisma
    Fredriks Mamma skrev 2010-09-03 10:20:40 följande:
    Var i sverige bor ni??

Vi har oxå lite "dåligt planerat" mellan barnen... Juli och mars =)
    6mil utanför umeå, inåt i landet. Kläderna måste åxå klara en heldag på skotern. =)

Vår yngsta son är född i aug och äldsta i mars. Minsta overallen vi hade hemma var strl 104 och den var lite väl pösig.

/K
  • LHUF

jag beställde en 98 till vår dotter som nu nog är 93 cm ca. Fick hem den igår och den kommer nog räcka hela säsongen. skall prova den idag igen med skor och annat. hon var inte så samarbetsvillig igår..

Tilde 080319
  • Karisma
    LHUF skrev 2010-09-11 09:13:12 följande:
    jag beställde en 98 till vår dotter som nu nog är 93 cm ca. Fick hem den igår och den kommer nog räcka hela säsongen. skall prova den idag igen med skor och annat. hon var inte så samarbetsvillig igår..

Kändes den lång i benen och ärmar. Tänkte ser det nästan ut som om hon drunknar i den?

/K
  • LHUF

armarna tyckte jag inte kändes långa, om jag jämförde med reiman jag hade hemma så var denna kortare i armarna, men lagom liksom. och i benen så kändes den inte så lång. Jag drog åt i midjan lite och då blev det bra.

Tilde 080319
  • Karisma
    Fredriks Mamma skrev 2010-09-02 23:53:42 följande:

Idag har jag fått hem paketet med kläder.Skrattande

Jag drog åt i midjan och då kan han absolut ha overallen. Enda stället där den var lite pösig var runt låren, troligtvis för att jag dragit åt ganska så mkt. Men i överigt sitter den väldigt bra. Köpte även en mössa till Oliver och den satt verkligen kanon, den kommer aldrig falla i ögonen och sitter tätt runt öronen.

Så tummen upp till overallen och att jag hade rätt och karln fel ang passform. Tungan ute

/Kristina
  • Karisma

Så här ser overallen ut på Oliver...Enda stället den är lite stor på är över låren men inte så att det stör honom när han ska leka i snön.

• LHUF

så där ser den ut på min dotter också, lite stor över benen. Men det tror jag inte stör alls. Vilken storlek tog du? och hur lång är ditt barn?

Tilde 080319
  • Karisma
    LHUF skrev 2010-10-12 18:23:28 följande:
    så där ser den ut på min dotter också, lite stor över benen. Men det tror jag inte stör alls. Vilken storlek tog du? och hur lång är ditt barn?
    Tog minsta storleken 98. Oliver är 89-90cm lång.
  • Fredriks Mamma
    Karisma skrev 2010-10-13 00:47:19 följande:
    Tog minsta storleken 98. Oliver är 89-90cm lång.
    Ja.. då hade den nog passat! Det var för dyr frakt för att jag skulle våga chansa på strl!

Men verkar vara en toppen overall... och snygg!
  • Karisma
    Fredriks Mamma skrev 2010-10-13 14:40:40 följande:
    Ja.. då hade den nog passat! Det var för dyr frakt för att jag skulle våga chansa på strl!

Men verkar vara en toppen overall... och snygg!
    Oliver blev 2år i aug, såg du frågade i en anna tråd. =) Eftersom gneis har en lite smalare passform så vågade jag chansa, mössan hade perfekt passform. Den var jag dock väldigt osäker på när jag beställde. Sen hade jag inte köpt mindre strl ändå på overallen, han har en 86a hemma och den får fungera nu från början av vintern.

/K
Svar på tråden Ni som har GNEIS till era barn!!!