• MrsEnglund

Bärsjal med baby på magen framåtvänd?

Har försökt leta efter knytintruktioner för att ha baby på magen framåtvänd. Min kille är 4,5 månader och har börjat tröttna på vagnen, men är inte stadig nog att sitta i sittvagnen.

Nu blir det ibland att jag bär honom på armen och samtidigt drar vagnen med andra handen....får ju kramp efter en stund lixom.

Selen vill han inte. Han kommer för nära och blir väl för varm, jag är jämt varm, så jag förstår honom =)

Nån som har tips på knytsätt och om jag bör köpa en trikåsjal eller vävd sjal?

• Svar på tråden Bärsjal med baby på magen framåtvänd?
  • längtan09
    MrsEnglund skrev 2010-08-24 19:37:10 följande:

Har försökt leta efter knytintruktioner för att ha baby på magen framåtvänd. Min kille är 4,5 månader och har börjat tröttna på vagnen, men är inte stadig nog att sitta i sittvagnen.

Nu blir det ibland att jag bär honom på armen och samtidigt drar vagnen med andra handen....får ju kramp efter en stund lixom.

Selen vill han inte. Han kommer för nära och blir väl för varm, jag är jämt varm, så jag förstår honom =)

Nån som har tips på knytsätt och om jag bör köpa en trikåsjal eller vävd sjal?

Du har redan fått tips om vilken ställning du kan ha honom i. Däremot, har du inte fler lägen på sittdelen av vagnen? För vid den åldern kan man ofta ha barnet halvsittandes (min vagn har tre lägen, fullt liggläge, fullt sittläge och sen ett i mitten). Gjorde min son mycket gladare att åka vagn.
    Mamma sedan juni 2009
  • MrsEnglund

Går tyvärr inte att fälla ner vagnen, dock luta den, men då är han fortfarande sittandes...ska ta fram den och se hur det går. Lite orolig att han inte kan sova i den bara.

Tack för länkarna!

• längtan09
    MrsEnglund skrev 2010-08-25 16:00:48 följande:
    Går tyvärr inte att fälla ner vagnen, dock luta den, men då är han fortfarande sittandes...ska ta fram den och se hur det går. Lite orolig att han inte kan sova i den bara.

Tack för länkarna!
    jaha, är det en ergonomisk sits?
    Mamma sedan juni 2009
  • kixan

Köp en vävd sjal och bär på höften eller ryggen istället, buddha är visserligen ergonomiskt för barnet, men det blir tungt för den som bär eftersom tyngdpunkten hamnar så långt fram.

A -03, F -05, BF 20/11 -10
  • MrsEnglund

Jag fick en ringsjal förut..en sån där man får som premie för en tidning. Men den har jag inte använt..kanske man får ta o damma av den då =)

Ska kolla vagnen, sitsen är ju som ett L men går att luta som ett V. Eftersom han inte ligger i vagnen mer än ett par timmar om dagen tror jag det är ok. Så länge det inte blir jobbigt när han är trött och inte kan somna så.
    Man får väl helt enkelt prova. Han somnar ju i bilbarnstolen lixom...

• kixan

Du kan ju prova med ringsjalen, dock blir det ganska fort jobbigt eftersom det blir snedbelastning, men då märker du ju iaf om det duger att sitta på höften.

A -03, F -05, BF 20/11 -10
Svar på tråden Bärsjal med baby på magen framåtvänd?