• lady in red

Lätt att få bort väggord på tapet??

Tänkte jag skulle köpa väggord på Tradera och sätta upp på en vit vägg i vardagsrummet.

Men,när man läser om dom så står det alltid " Sätts upp på papperstapet på egen risk".
    Min fråga är då,är det inte papper i alla tapeter el? Vi har väl vanlig boråstapet. Ska man inte kunna sätta upp väggord då utan det blir svårt att få bort dom sen när man flyttar???
    Nån som  vet?

• Svar på tråden Lätt att få bort väggord på tapet??
  • mamion

Jag har satt upp flera väggord som jag också köpt på tradera. Några har jag försökt ta bort men jag ryckte bort stora bitar av tapeterna trots stor försiktighet så de andra får snällt sitta kvar på väggarna tills det blir nytapetsering. Var försiktig om du inte tänkt ha dem där tills du byter tapet säger jag bara. Vet inte vad vi har för tapeter men det var likadant i alla ryúm där jag försökt ta bort dem tyvärr

• lady in red
    mamion skrev 2010-08-24 21:28:10 följande:
    Jag har satt upp flera väggord som jag också köpt på tradera. Några har jag försökt ta bort men jag ryckte bort stora bitar av tapeterna trots stor försiktighet så de andra får snällt sitta kvar på väggarna tills det blir nytapetsering. Var försiktig om du inte tänkt ha dem där tills du byter tapet säger jag bara. Vet inte vad vi har för tapeter men det var likadant i alla ryúm där jag försökt ta bort dem tyvärr
    Känns ju jättetrist då .
    Har nyss fått nytapeserat,så då vågar man ju inte.
    Trist....
  • mamion

Förstår det... di får införskaffa någon snygg bakgrund och fästa orden på, så kan du hänga upp det på väggen sen =)

• onoff

jaha, å jag som täntke sätta upp väggord idag, men de funkar inte... :( Vad för typ av bakgrund kan man tänka sig och ha då???

• soffiloppan01

om man värmer på texten med ex en hårfön så släpper den ofta väldigt lätt

• Lowa86

jag tog precis bort ett väggord som jag beställt från vinylahem och det va jättelätt! men tradera kankse är anadra grejer...

• KatjaKaj

Lowa86 : tog du bort från papperstapet? Har själv väggord från vinylahem som sitter på papperstapet, och jag vågar inte ta ner dom med risk för att förstöra tapeten.

• Tina83

jag beställde vrån vilynahem förut och jag har inte lyckats fästa någon än. har kastat ett par som blev förstörda. Helt omöjligt att sätta fast oavsett underlag. vad gör jag för fel?

• Ceciliaaa

Kan inte man inte heller dra bort dem lätt om man satt dom på en vägg där det är målat ovanpå tapet? Släpper inte bara färgen då? Eller tapeten också :S

Svar på tråden Lätt att få bort väggord på tapet??