• Jessi

Tips på dopfika den 1:e advent!

Vi ska döpa vår lille pojk den förste advent, och vi ska bjuda på smörgåstårta till mat i alla fall, så långt är det bestämt.

Men sen tänkte jag på kaffet, ska man bjuda på lite mer "jul-fika" då, typ adventskaffe med glögg och pepparkakor eller man ska köra standarddopfikat advent till trots?

Och ska man julpynta/duka även borden, då resten av huset kommer vara julpyntat?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Tips på dopfika den 1:e advent!
  • pcotjej

Julfika låter bra och uppskattas säkert, jag skulle tycka det var gott med lussbullar, glögg, pepparkakor!

• nennie81

vi döper vår dotter dan innan andra advent (3/12) och tänker bjuda på glögg och annat juligt (typ lussebullar, pepparkakor, mjuk pepparkaka, julgodis m.m.) dessutom kommer vi ha fullt med rosa hyacinter som bordsdekoration...

tänkte dessutom hänga upp stora pepparkakshjärtan med namn och dopdatumet

• majamia1

Hej
    Vi ska också ha dop för vår son första advent och så här har vi tänkt oss.

Vi tänkte bjuda på champinjonsoppa, gott bröd och goda ostar till lunch och därefter tårta och pepparkakor och mjuk saffranskaka som jag själv ska baka.

Jag tänkte duka med vita dukar och sen ha blå ljus, servetter och blå hyacinter och grön cypress som en lång löpare över bordet med polerade Ingrid Marie äpplen som lyser upp i rött.

Ljustakar och stjärnor i fönstren hoppas jag att där är i kyrkstugan som vi ska låna. Vi ska vara 60personer så det känns lättare där än hemma.

Lycka till!

Svar på tråden Tips på dopfika den 1:e advent!