• Snova

Cederträolja?

Vet inte ens om det finns? Någon som vet? I så fall, var kan man köpa det? Skulle nästan mörda för det mot mina pälsängrar i nya lägenheten...

• Svar på tråden Cederträolja?
  • pcotjej

www.crearome.se

Beställ en postorderkatalog där tror jag det finns som eterisk olja....var försiktig dock vid grav med eteriska oljor då man inte vet vilken verkan de har osv.

• Snova

Tackar!

Fler tips?

Kan det finnas i färgaffärer och dyl? Ska nog göra en reid om en stund...

• Snova

Hälsokosten kanske?

Hittade en affär i Gamla Stan på länken du gav mig, ska åka förbi senare idag. Tack igen!

• pcotjej

Hoppas du hittar vad du söker...alternativt kanske indiska har det oxå de har ju eteriska oljor.

• Snova

Bra idé! Finns ju en Indiska i Gamla Stan nära dit jag ska!

• Snova

De hade där i Gamla Stan men jag köpte ingen för jag fick för mig att jag skulle hitta en som var mer utspädd. Ångrar mig!

Kan man blanda ut eterisk olja med ngt för att sedan typ spraya den på golven?

• pcotjej

eterisk olja kan du droppa tex lite granna i skurhinken, inte för mycket bara det är ju starkt eller så kan man droppa lite i dammsugarfiltret. Du kan också blanda ut eteriska oljan med ex madelolja eller liknande om du vill stryka den på huden sedan och då tar du 1-2 ml eterisk olja / 100ml olja.

En länk om cederträolja kolla,,det finns olika cederträ så du inte förväxlar dem

www.shenet.se/ravaror/eocederatlas.html

• Snova

Tack igen, du är ju kung på detta!

• pcotjej

He he man har ju lite kunnighet inom området.....

• Annemone

Jag älskar cederolja så här kommer mitt tips, det är dock REN cederolja. Visste inte att det var bra för pälsängrar, själv dricker jag det för min hälsa

www.ringandecedrar.com/

Svar på tråden Cederträolja?