• emmasa

lämna in billybokhylla på sprutlackering? Går det?

Har en sliten billybokhylla i fanèr som jag skulle vilja fräscha till. Man kan ju lämna in käksluckor på sprutlackering. Är det någon som vet om det funkar på en bokhylla som Billy?

• Svar på tråden lämna in billybokhylla på sprutlackering? Går det?
  • TheBlueRose

Den billys från IKEA?

Tror inte det, då den är lackad. Det blir för mycket jobb för en sån billig bokhylla. Bättre att köpa en ny en.
    Lackfärg är inte billigt och dessutom om du ska lämna in den för sprutlackering så kommer det att kosta mer än vad hyllan kostade ursprungligen.

• emmasa

Thebluerose.

Nästan det jag misstänkte. Synd! Får leta på blocket efter en ny.

• LinaT

Ring någon lackeringsfirma och fråga vad det skulle kosta; ibland blir man ju glatt överraskad!

• Sunshine02

Vi målade om en svart billy till beige inne i sonens rum..

det funkar bra.. än så länge :)

sandpappra som 17 innan vi målade..

• miLLus

går att måla om om du slipar den först.
    tror nr 400 sand papper ska funka bra.

• emmasa

Blir nog en ny hylla ändå. Ringde och frågade och det skulle gå, men skulle kosta 2000-2500 kr....hi.hi...inte värt det.

Sunshine02 6 Millus. Blir det bra om man målar om den själv? eller är det inte värt tiden och jobbet?

• Jennie Brunflo

Jodå...det funkar utmärkt!

Min kusin lämnade in sina bokhyllor + sängbord + sängram + vägghylla till sprutlackering till en bilfirma. Hon valde en grå färg.
    Det blev skitsnyggt...allt ser ut som grå metall.

• miLLus

ja alltså det är en ekonomi fråga. känner du att du har pengarna att lägga ut till sprutlackering så sapar du självklart tid.
    men har du en slipmaskin så tycker jag att man kan gå undan med att göra om hyllan själv hyfsat snabbt.

• Sunshine02

Emmasa> det gick jättebra o tog inte så lång tid, sen beror det ju på vilken färg du har på hyllan innan.. Vår var svart o blev beige så det behövdes 3 strykningar

• Mollie

Jag skulle nog satsa på en ny! Det blir för mycket jobb/för mycket pengar det är frågan om på en sån relativt billig hylla.

Svar på tråden lämna in billybokhylla på sprutlackering? Går det?