• Anonym (misslyckad)

Han vill både ha kakan och äta den......

Ok... jag tar det här i en kort version. Jag i 30 och han 40 år. 7 år tillsamans och två små barn i hop. Det har verkligen varit upp och ner under hela vårt förhållande. Båda med jobbiga barndom i bakgrunden.  Men sist för ca 5 mån så bestämmde han sig för att inte fortsätta längre och andledningar har varit olika varje gång jag frågade honom om det. I dag säger han att han älskar mig över allt annat och önskar verkligen inget annat om att vi kommer att lösa detta problem som i dagsläge är "hur vi för en disskution" . Han sa att eftersom vi inte är tillsamans så kan man göra vad man vill eftersom man är ej trogen till nån. Så min fråga är hur kan han säga att han älskar mig och att han vet att kan få bra liv med mig vilja träffa nån annan. Jag frågade han om han skulle berätta för mig om han hade varit med någon annan då vi ev blir tillsamans och då säger han självklart inte. För han vill inte förstöra de ev 40 år framöver tillsamans med mig. Så jag blir inte klok på han. Så här sitter jag nu och längtar på att han ska vilja ha mig...är detta normalt? 

• Svar på tråden Han vill både ha kakan och äta den......
  • Anonym (misslyckad)

nån...

• Kajee

Ditt val
    Vill du ha tillbaks honom på dom villkoren som han tydligen ger dig så verkar du få acceptera det.
    Alternativet är att du ger honom dina förutsättningar (att om han vill starta om med dig kan han inte ha sex med andra till ni har löst det - rätt?)
    Men i såna fall kan du inte ge efter sen. Det tror jag inte att du skulle må bra av.
    Ta det bslut som du kan leva med i 40 år till. Inte lätt.

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • bifnaked

Det låter jättekonstigt.
    Varför skulle han ragga upp ngn annan samtidigt som han jobbar på att ni två ska hitta tillbaka till varandra?
    Lite som att lära sig baka när man försöker gå ner i vikt. Dålig liknelse, kanske ;)

• Anonym (misslyckad)

Tack för eran svar...önskar fler....för jag vet faktist inte vad jag ska tänka och tycka längr. Jag vill inte vara utan han trots att han har gjort mig  illa förr några gånger.

• Claris

har han ngn kris?
    Eller älskar han dig som en vän och inte som en käresta?

• Anonym (misslyckad)

han säger att han älskar mig och att jag får han och må bra. Kris...det vet jag inte. Men från att jag var hans allt till att inte vilja vara med mig längre i dag men att ev vilja vara med mig i framtiden.

• Anonym
    Anonym (misslyckad) skrev 2010-08-25 10:35:09 följande:
    han säger att han älskar mig och att jag får han och må bra. Kris...det vet jag inte. Men från att jag var hans allt till att inte vilja vara med mig längre i dag men att ev vilja vara med mig i framtiden.
    han vill ha dig och ha andra också. Det ska kanske vara roliga helger med olika kvinnor (tonårsfasoner) men när vardagen kommer är det din soffa han vill krypa upp i och bli omhändertagen. gilla läget eller dra för du kan aldrig ändra en annan människa.
  • Anonym

Ursäkta men han låter som en riktig skitstövel. Skulle tro att han letar nytt samtidigt som han har en fot innanför din dörr så länge. Han vill väl kunna ångra sig och gå tillbaka om han inte hittar något bättre. Jag skulle ALDRIG vara en sån dörrmatta och gå med på något sådant. Vem tror han att han är?

Eftersom att du över huvud taget funderar på att han kanske har rätt så måste han vara duktigt manipulativ. Självklart säger han att han älskar dig för annars stannar du ju inte kvar, eller?

Men visst. Om du vill leva med vetskapen om att han inte är riktigt nöjd med dig utan tror att gräset är grönare på andra sidan så är det ju upp till dig. Själv skakar jag bara på huvudet när jag läser TS.

Som svar på din fråga: Både ja och nej. Tyvärr är det vanligt att den underlägsne (du) törstar efter bekräftelse och kärlek från den domenante (din man). Detta har dock inget med äkta kärlek att göra. Så nej, det är inte det du "borde" göra.

• Anonym (misslyckad)

tack ska ni ha....det får mig och fundera över hur han ser på mig och hur jag ser på mig själv. Han är duktig på att tala och visst jag har väldigt dålig självförtroende och det har jag blivet mer i detta förhållande. Jag upplever han annurlunda. Som nån nämnde tonårsfasoner och bara iskall om jag inte vill kramas eller så så kan han bara säga " nä vill du inte så vill du inte, du bestämer själv men jag trodde att du också vill kämpa för att hitta till varndra." Glömde även nämna att han har en jobb tjej som sms han en massa kärlek. Och han säger att det är så hon är. Dem gör sånt där hon kommer i från.

• Anonym

Vilket kräk.
    Nöj dig inte med honom, du förtjänar verkligen bättre.

Jag antar att han inte skulle tycka att det var lika kul om du var den som låg runt?

• naiga78

Förlåt men läser du själv vad du skriver??? Om det var en vän som var tillsammans med någon som trampade och spottade på henne så här vad hade du gett henne för råd.

Han leker med dig för att han kan. Vill du ha en riktig man måste du börja bete dig som en riktig kvinna annars kommer detta fortsätta till den grad att du kommer hitta honom i er säng med en annan kvinna o han kommer ha mage o be dig gå ut så de kan avsluta för vem är du att störa.

DU har rätt att existera och att vara älskad. Du har rätt att bli respekterad och att behandlad med kärlek. FATTAR han inte detta så ta nycklarna och be honom dra. Vad är detta för idioti. Var är din ryggrad. Du behöver inte honom för att sänka dig när du gör ett så bra jobb själv. Nej ta kommando över ditt liv och gör det nu. Annars kommer ni aldrig ha en normal relation där han faktiskt respekterar dig för du verkar inte respektera dig själv.

Lycka TS.

• enny signatur

Jag håller dock med honom, är ni inte tillsammans så har ni väl inga löften om trohet mellan er? Det låter mest som han säger det för att gardera sig och du inte senare ska kunna säga att han varit otrogen. Vill du har det på annat sätt får du säga hur du fungerar och vad du kan acceptera.
    Jag ser inte verken kärlek eller sex som något som konkurrerar med desamma från andra. Däremot ser jag att man kan ge varandra olika löften gällande olika ting. Han har nu sagt att något sådant inte finns mellan er gällande sexuella kontakter med andra. Alltså finns det inte heller, men du kan ju alltid välja att inte fortsätta med honom om du inte vill.

• Bevabus

Han manipulerar dig till att tro att det är okej att vara otrogen. Kärlek betyder inget i det här fallet. Dumpa svinet och hitta en bättre karl. Synd att han förstör för er såhär.

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • enny signatur
    Bevabus skrev 2010-08-25 13:33:49 följande:
    Han manipulerar dig till att tro att det är okej att vara otrogen. Kärlek betyder inget i det här fallet. Dumpa svinet och hitta en bättre karl. Synd att han förstör för er såhär.
    de ät inte tillsammans nu, knappast otrohet.
Svar på tråden Han vill både ha kakan och äta den......