LunaLunatic skrev 2010-08-26 11:40:07 följande:
Varför ska ni inte vaccinera?
Jag förstår inte varför man tar kattungar om man inte vill ge dem en bra uppväxt och kosta på dem det nödvändiga :(
Så det är en dålig uppväxt då menar du? Min katt är fantastiskt fin och frisk utan att ha blivit vaccinerad. Hur gjorde man förr, när inte vaccin fanns? Och de människobarn som inte blir vaccinerade, dör de stup i kvarten? Alltså, det har inte med min frågeställning att göra så du behöver inte bry dig :)
skorpionen80 skrev 2010-08-26 12:37:22 följande:
Oj, varför inte? Många vaccinerar ju med avdödat vaccin för att det sägs ge färre biverkningar, om det är det du är rädd för.
Ang koppel - visst lägger de sig ner, det är för att de tror att någon håller i dem! Men när man kommer ut alt börjar leka så släpper det efter ett tag. Har även lyft katten och flyttat den så att den känner att den inte måste vara stilla. Ibland går det snabbt, ibland lite långsammare ;) Men allt går, bara man vill :P
Jag tycker inte om vaccin allmänt. Inte för människor heller, då jag fick hemska reaktioner på det som liten. Så nae, jag känner inte att det är livsviktigt.
Ja, men jag har försökt i flera år, tro mig. Hon gillar det inte. Hon tycker inte om att man går efter henne när hon är ute, okopplad eller ej, men framför allt med koppel. Hon är van att göra som hon vill. Hon har inte halsband heller eftersom hon hatar det så mycket.