• Anonym (Strömlös)

Avstängd el, hur lång tid tar det att få tillbaka?

Hej. Undrar om någon har varit med och fått elen avstäng pga. obetalda räkningar? Hur lång tid tar det innan den sätts på igen efter att skulden reglerats? Är det något som behöver göras fysiskt på plats i huset eller är det en knaptryckning någonstans?

• Svar på tråden Avstängd el, hur lång tid tar det att få tillbaka?
  • Anonym

Ja fick min el avstäng men betala in den så fort samma dag och de var igång samma dag.. mitt ex faxa in fakturan så de såg den var betald så de satte igång den samma dag.. Vi prata med elbolaget och så löste de det.. Annars brukar de ta några dar tills de ser att räkningen är betald. men eftersom vi faxa in den så fick de den samma dag då satte de igång den direkt

• Anonym

Kom hem på eftermiddagen en dag o dom hade stängt av elen, ringde dom men dom hade ingen möjlighet att sätta på den igen samma em för de var lite sent... Men jag betala o faxa in till elbolaget, så var de igång sen igen dagen efter...

• Waldo

Om du själv inte är aktiv kan det ta upp till flera dagar, kanske 5 dagar.

Är du aktiv kontaktar bolaget faxar in kvittot och liknanade bör du få det påslaget samma dag. jag har varit o kontakt med flera elbolag och inte varit med om några andra rutiner

Svar på tråden Avstängd el, hur lång tid tar det att få tillbaka?