Du måste logga in för att svara i en tråd.

• gullunge1

skor till flicka på 7 månader i vinter?

Vad har ni för skor på era barn på vintern? hon blir 1 i mars.
    vad tror ni om

Vatten och vindtäta tygstövlar till de minsta barnen i Reimatec 155. Skon är fodrad med Bemberg 138 foder och vadderad med 200 grams Primaloft isolering.
    Stövlarna kan torktumlas

finns i stl 6-12 månader så de borde ju funka, el har ni några andra bra tips??

Tova 100317
  • Svar på tråden skor till flicka på 7 månader i vinter?
  • EbbaNike

Tycker att dom låter jätte bra.. är det utan hård sula??

• ELLEoClara

Vi hade raggsocker förra vinter, hon blev 1 år i maj.

Fick ett par söta stövlar i julklapp men det blev nästan aldrig använda, så opraktiskt på små mjuka fötter som ändå inte går på marken. 

• norgesessan

Min dotter använde reimas tossor...såg ut som handskar utan fingrar
    Fungerade kanon!! Billigt var det också, hittade på rea för 80 norska

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • maximum

Min son fyllde 1 år i februrai och han kunde inte gå i vintras. Så jag hade inga skor till honom. Hade raggsockar och tossorna som fanns på overallen.
    Han lärde sig gå i början på februari men det va ju väldigt ostadigt och för mycket snö och is ute att han kunde inte gå ute.
    Så jag köpte hans första skor i slutet på mars, lagom till våren.

• gullunge1

tror att dom e gansak mjuka, tänkte mest när hon sitter i vagnen med overall (finns inga "fötter" på den och sen när man e i norrland när de e lite kallare oxå. tänkte oxå om hon nu skulle vilja prova va nere i snön, hon e så himla nyfiken på allt nu.
    dom finns på wilmamorris . se  
    precis dom ser ungefär ut som vantar men e fodrade o verkar bra, kostar 219:- så vore skönt o höra om nån haft dom som sagt =)

Tova 100317
  • norgesessan

Måste vars som dotterns, vet dock inte om de tär ändrat på dom. Köpte dom på rea sommaren 2009.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • gullunge1

okey, men dom måste väl kunna funka på en lite mindre flicka, e ju inte direkt några skor skor el va man ska säga hehe =)
    vet inte om man ska seo m man kansek kan åka o prova någon stanns kanske e bättre

Tova 100317
  • maximum
    gullunge1 skrev 2010-08-25 09:28:59 följande:

så ser dom ut
    aha. Dom ser ju jätte bra ut. det är ju typ som tossor som ofta följer med till overallen fast med ett högre skaft. Hade jag sett att såna fanns så hade jag nog köpt dom till sonen.
  • gullunge1

mm får nog bli såna, hoppas bara dom e så bra som dom verkar =) vill ju inte att hon ska frya om fötterna =)

Tova 100317
Svar på tråden skor till flicka på 7 månader i vinter?