• sonja34

Plastskedar i diskmaskin?

Hej! Jag undrar om någon har liksom jag reagerat över hur plast bestick och muggar tar lukt av diskmedlet på sig. Jag fasar över hur mycket kemikalier som sitter kvar efter en normal diskning på pipmuggen eller skeden. Dom stinker ju parfym av diskmedlet. Använder oftast YES maskindiskmedel.

• Svar på tråden Plastskedar i diskmaskin?
  • tinna

Har inte reagerat på nån lukt alls och inte funderat på det heller. Antar att man skulle hört om det var farligt att diska i maskin.... Använder Sun diskmedel just nu tror jag.

• Mickis74

Aldrig hört att det ska vara farligt...

• sonja34

Jag brukar ibland smaka av lillans vatten ur plastpipmugg eller kolla om maten är för het på hennes sked och då känner jag diskmedelslukt. Kanske att jag har känslig näsa...

• tinna

Jag tycker bara att det luktar plast ur pipmuggen och på skeden. Men du kanske har bättre luktsinne än jag, är du gravid Minns att jag hade världens bästa luktsinne då.....

• sonja34

Jag tror inte att jag är gravid.. He he.. Konstigt att det inte är någon annan. Kanske jag ska kolla sköljmedlet(glansmedel) ? Nästa gång ska jag byta märke och ta ngt utan parfym..

• Mamma till Anton

Jag gillar ej lukten av diskmedel på plast. Usch. Det känns som det är gift.

Svar på tråden Plastskedar i diskmaskin?