• Bubbibalubbi

    Vi som har utomkvedshavandeskap

    Är det fler än jag som precis fått domen utomkvedshavandeskap?
    Vill ni följas åt? 

  • Svar på tråden Vi som har utomkvedshavandeskap
  • Ofeigur

    Jag är här med=) jag fick mitt x  för en månad sen och väntar nu på att hcgn ska ner så vi kan få fortsätta nu=) fick du operera? Eller klarade du det ändå? kram Jenny

  • Ofeigur

    Jag är här med=) jag fick mitt x  för en månad sen och väntar nu på att hcgn ska ner så vi kan få fortsätta nu=) fick du operera? Eller klarade du det ändå? kram Jenny

  • lillaprinsessan

    Jag hänger på här.. för ca 1 månad sedan fick jag ett MF som specialgyn kosntaterade att det var ett utomkvedshavandeskap=( Kroppen skötte de som tur var själv. Mina värden är tillbaka på ruta ett igen och nu inväntar jag mensen för att sedan köra igång.
    Är de någon av er som vet om de är någon risk med att bli gravid igen innan mensen kommer igång?!

  • mariliza

    Fick utomkveds i mars i år och fick operera bort vänster äggledare. Inget har hänt sen dess, och jag känner mig såå värdelös! Känns som alla blir gravida direkt efter sina x, men jag kommer bergis aldrig få något mer barn. Maken kommer aldrig gå med på att köra hela ivf-prylen :(
    Hoppas det går bättre för er!!

  • Ishari

    Hej.
    Jag fick x i slutet av juni, fick operera bort högra äggledaren.
    Vi har precis börjat m bebisverkstaden igen.
    Dock är man juh orolig för att det ska bli x igen.

  • nericia77

    hej på er, såg denna tråd, eftersom jag letar efter en tråd där det finns dom som fått x men som har barn sen innan.  så denna passar ju inte riktigt in på mig.

    men ville bara svara på det någon skrev. det jag fick veta var att man ska väl vänta lite med o bli gravid så kroppen får komma tillbaka lite så att säga. sen behöver ju inte ett utomkveds vara några problem, i o med att bli gravid.
    jag fick utomkveds o fick op bort en äggledare. o jag trodde jag aldrig skulle bli gravid, men vart gravid (tyvärr efter lång tid) men det tog 3 år, o det var när vi hade gett upp o anmält oss för ivf, vi skulle börja med den i mars 08 men fick pluss i januari 08 .

    så lycka till alla. o när ni minst anar det så händer det, annars finns ju ivf som hjälp så tveka inte . kram!

  • styrkan

    Hej..följer gärna med här... Finns lite erfarenhet kring x så de e bara att fråga om ni undrar något ... Har haft 2 st. X -08/09.. Den ena fick opereras men äggledaren finns kvar, dock skadad men hur mycket vet man inte..de andra fick jag cellgiftet på då dom inte kunde hitta x:et och kroppen löste det dock inte själv. Nu har jag bestämmt att de ska gå att bli gravid på naturlig väg.. Det bara är så!!!!!
    Risken att de blir ett till x är ju större än chansen till en bebis på rätt ställe men vi har bestämmt oss för att våga... Hade ägglossning nu i söndags o måste vänta en hel vecka på svaret... Hoppas nu på ett + på rätt ställe :)

  • lillaprinsessan

    Styrkan: Håller tummarna för dig. Jag är också inställd på att de ska gå vägen. Har dock bara haft ett som kroppen löste själv. Men oron om ytterligare ett X finns där och jag tror att jag kommer kräva att få ett VUL så snart det är möjligt närman f¨ått ett +.
    Jag har BIM på lördag.. vet inte om jag vågar hoppas på ett +redan?!

  • mariisa

    Har inte haft utomkved själv,men en kompis fick det för flera år sedan.Hon fick ta bort äggstocken och "laga"livmodern,vi kan ju hoppa detaljerna....men hon klarade sig med nöd och näppe!


    Men,grejen är att hon hade ett barn sedan tidigare och nu väntar hon sitt tredje!Båda de sista har kommit till på "naturlig" väg.
    Alltså,det finns hopp!
    Skönt att det kan funka med bara en äggstock....går det inte får man ju testa med något annat,men det finns hopp!

    Lycka till!!!!

  • mariliza
    nericia77 skrev 2010-09-08 21:19:53 följande:
    hej på er, såg denna tråd, eftersom jag letar efter en tråd där det finns dom som fått x men som har barn sen innan.  så denna passar ju inte riktigt in på mig.

    men ville bara svara på det någon skrev. det jag fick veta var att man ska väl vänta lite med o bli gravid så kroppen får komma tillbaka lite så att säga. sen behöver ju inte ett utomkveds vara några problem, i o med att bli gravid.
    jag fick utomkveds o fick op bort en äggledare. o jag trodde jag aldrig skulle bli gravid, men vart gravid (tyvärr efter lång tid) men det tog 3 år, o det var när vi hade gett upp o anmält oss för ivf, vi skulle börja med den i mars 08 men fick pluss i januari 08 .

    så lycka till alla. o när ni minst anar det så händer det, annars finns ju ivf som hjälp så tveka inte . kram!
    Jag har ett barn. Har haft 1 x innan han föddes som behandlades med cytostatika, och nu ett x igen. Nu har inget hänt på 6 månader, så börjar ge upp hoppet snart!
Svar på tråden Vi som har utomkvedshavandeskap