• Anonym

Vibrationer?! i underlivet

Jag undrar vad det är för mysko känsla jag får i underlivet.

Det känns som det vibrerar, jättelätta vibrationer, små små. Skulle jag inte vet bättre så skulle jag tro att det satt en pytteliten motor och jobbade/vibrerade.
    Detta kommer en gång i månaden. De flesta månaderna. Det dyker ofta upp två veckor efter påbörjad mens, ungefär i samband med ägglossning.
    Det kan komma när jag sitter eller står, jag måste vara hyfsat stilla för att jag ska känna det. I rörelse försvinner det alt känner jag det inte. Pågår ett dygn ungefär.

Har aldrig använt en vibrator eller andra sexhjälpmedel. Jag är inte gravid. Får alltid orgasm i samband med samlag och detta är inte en orgasm, påminner inte direkt om det heller.
    Är över 30 år och har två barn, båda förlösta vaginal med det är mer än tre år sedan sist.

Jag undrar vad detta är för något.  Är intresserad av att veta vad som händer i kroppen.

Jag tycker inte att det är obehagligt eller på något annat sätt vill bli av med det, bara ärligt intresserad kring vad det är för något.

Är jag helt udda eller finns det  fler upplevt samma sak?

• Svar på tråden Vibrationer?! i underlivet
  • Anonym

Jag har såna ibland. Det är ungefär samma som en ögonryckning. Det är nog musklerna som muppar sig lite ibland.

• Anonym

Mitt pågår liksom konstant i ett dygn, cirka. Är jag uppe o rör på mig märker jag inget av det men ställer jag mig stilla så känner jag det igen... Mysko helt klart!

• Anonym (jag med..)

Har också sådär ibland.
    Har kommit på att det är(iaf för mej) när jag har ont i ryggen och det strålar ner i höger ben.
    Har även en kompis som hade fruktansvärt ont i ryggen som fick så.Hon t om domnade bort ibland på ena sidan i underlivet.
    Läkaren sa till henne att det var nerver som låg i kläm.

Har du problem med ryggen?
    Säger inte att det behöver vara så för dej men jag tycker det låter logiskt att det är nerver som ligger i kläm.

• Anonym

Intressant!

Men nej jag har inte problem med ryggen, vad jag har märkt.
    Jag har funderingar på om det har något samband med ägglossning eftersom det dyker upp kring den tiden.

Men det känns alltid lite bättre att veta att det är fler som har känt av liknande...

• Anonym (jag med!)

Tur att du redan startat den här tråden!
    Jag fick samma sak igår, och det har fortsatt i dag på morgonen! Dock har jag aldrig haft det förut, så jag tycker det är jättestörande. Hoppas _verkligen_ det är borta imorrn!

Nån som vet nåt man kan göra för att bli av med det? Motionera? Sex? (Orgasm hjälpte inte, testade det bara för att bli av med eländet!)

• Anonym

För min del försvinner det i rörelse, eller ja, då märker jag inte av det. Men det kommer tillbaka när jag slutar röra på mig.
    Hoppas ditt också bara är någon dag.

Har ställt en fråga till experten också men inte fått svar trots att det gått en vecka. Hur ofta svarar experterna?

• Anonym (jag med!)
    Anonym skrev 2010-09-02 19:01:25 följande:
    För min del försvinner det i rörelse, eller ja, då märker jag inte av det. Men det kommer tillbaka när jag slutar röra på mig.
    Hoppas ditt också bara är någon dag.

Har ställt en fråga till experten också men inte fått svar trots att det gått en vecka. Hur ofta svarar experterna?
    Idag är det så svagt att jag knappt känner det ens när jag är stilla, så jag har gott hopp att det ska försvinna! Jag har dock försökt stretcha/massera ryggslytet etc för jag tror på att det är en nerv som kommit ikläm. Vet inte om det hjälpte eller inte.

Experterna svarar väl olika snabbt, men mer än en vecka borde det inte ta? Kanske puffa tråden?
  • Anonym (vibrationer)

fick du någonsin något svar på detta? mitt underliv gör så ofta.... ej gravid men tror att det kan ha uppkommit någon gång efter andra graviditeten

• Njaaaa

Trodde Ni damer hade undelivsvibrationer när killar/män
    eller Ni själva pillar på Er i De Nedre Regionerna

• Flicka91

Får också så för mig började det igår, jag har inte fått mensen heller men det är en riktig obehaglig känsla, kommer när jag sitter eller står också ibland när jag går håller några sekunder sen försvinner det.. Någon som vet vad det kan vara?

• Jenka89

Tack för denna tråd! Hjälpte min oro lite... Aldrig haft denna känsla förut men det är en liten vibrerande känsla på ena sidan av musen. Kommer och går, mest när jag är stilla. Läste ovan att de kunde ha nått samban med ett ryggont och för mig stämmer detta då jag nu haft ryggproblem ett tag. Muskler har vart spända och nerver har tidigare hamnat i kläm. Allt börjar släppa nu, men de är väl lite kvar. Och ja, när ja läste ovan om ett liknande som man kan ha vid öga så föll allt mer på plats. Tack!

Det jag har provat och som kan hjälpa, massage av alla former, stretcha/yoga, några knipövningar. Alltså verkligen röra igång allt. Lycka till och tack för dom ovannämnda svaren!

• Anonymr1r2r3r4r5r6

Jag känner det just nu och detta inlägg är det första som dyker upp när man söker på problemet ???? jag undrar också vad det kan vara...

• vibrationer

Hej, jag har exakt samma. För mig är det inte konstant utan kommer och går. Har gjort det i några dagar, det har aldrig hänt tidigare.

Det första jag tänkte på var att det är en biverkning från SSRI. För på den kan man få pirr i benen. Det känns exakt såhär fast i benen. Vad som hjälper är att röra på sig, promenera eller motionera. Jag antog att detta var samma sak fast hade satt sig ngn annanstans. Kanske har fel, någon sa att de hade det vid ägglossning, jag har min andra dagars mens och har haft det från och till i några dagar nu. Men är också extremt nyfiken. Det är inte så att alla av oss går på SSRI? :D 

Svar på tråden Vibrationer?! i underlivet