• JessicasGroda

Får bara låna församlingshemmet 2,5 tim efter dopet

Hej!
    Jo jag har ett litet "problem".

Jag ska ha dop den 26 sept och har bokat kyrka och församlingshem den dagen.
    Men hos denna kyrka får man ha församlingshemmet 10-16.15 samma dag. Dopet börjar 13.15.
    Så med andra ord, om dopet tar ca en halvtimme, så får vi bara vara i församlingshemmet i 2,5 timmar efteråt.
    Är det lite tight med tid eller räcker den?

Ingen aning om detta. har varit på ett dop förrut, och då var fikat hemma hos dom, där kunde man ju vara hur länge som helst i princip.

Vi ska bjuda på smörgåstårta, korv med bröd, vanlig tårta/paj, lite små bullar'/kakor och kaffe.
    Och har tänkt att ställa fram allting samtidigt då vi blir ca 55 pers så alla kan fika i sin egen takt.

Jag tror inte vi ska ha presentöppniongen offentlig utan tar den hemma. Jag står helst inte att säger "ohh" och "tack" till alla i en timme typ. umgås heldre med gästerna.
    Och då kan jag ju passa på att fråga, borde man ha presentöppning där? Förväntar man sig det som gäst?

Är tacksam för svar på detta lilla "problem"

//Jessica

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-25 12:43
    och borde man fixa nån sysselsättning till barnen.det blir två barn som är 1 år, sex barn som är mellan 3-7 och fem tonåringar som är mellan 13-17?
  • Svar på tråden Får bara låna församlingshemmet 2,5 tim efter dopet
  • UnderYtan

2,5 timme tycker jag personligen borde räcka gott och väl till att äta och umgås. Sen hade jag förväntat mig presentöppning ja.

?*¨*?.¸¸❤ NOVA ❤¸¸.?*¨*?
  • AnAngel

Tror de räcker aldeles utmärkt! de får väl äta fort...haha... vi har samma tidsspann hos oss med... tror de är vanligt om de är i anknytning till kyrkan... men jag skulle absolut öppna presenterna där, jättekul och titta på tycker jag! Tänker inte roa alla´barnen som kommer... de får roa varandra

• LuMa

Jo för fasen, 2½ timme ska nog räcka och bli över.
    Dom dop jag varit på har inte blivit så långdragna.
    Presentöppning tycker jag absolut att du ska ha, det behöver inte ta så länge men det är kul för dom som köpt presenter att se dels vad du tycker om presenten och vad andra har köpt.
    Någon underhållning för barnen tror jag inte du behöver fixa heller, dom underhåller nog varandra.

• maja2

Du behöver verkligen inte ha presentöppning, känns lite bonnigt tycker jag.

• JA77

Jag tror det blir lagom! Strunta i presentöppningen! Den är så fruktansvärt tråkig och långdragen för alla. Det är i många fall obekvämt för gästerna att se att de kanske inte har samma presentnivå. Öppna i lugn och ro efteråt istället.

Svar på tråden Får bara låna församlingshemmet 2,5 tim efter dopet