• Tant Herta

Hundhem! Hundar som söker nytt hem!

Vi ska skaffa en till hund, min dotter vill ha en egen hund och en liten vovve. Jag har letat på Blocket men efter att ha sett Animal Planet tusen gånger funderar vi på att ta en omplaceringshund!

Jag vill ha massor av tips på ställen som omplacerar hundar! Tack på förhand!

• Svar på tråden Hundhem! Hundar som söker nytt hem!
  • Stor mamma

du har ju nått som heter hundstallet...googla på det

• SweetNilam

Finns många som arbetar med det utomlands också. Och flyger hundar till omplaceringshem/adoptionshem i bla Sverige. SOS Animals i Spanien är ett sådant ställe. Rekomenderas. Har själv ingen hund därifrån, men min syster har varit och jobbat där två omgångar och älskar det och hundarna. De sitter, vad jag förstår, i karantän där så de är "fria att användas" om man säger så när de kommer till Sverige. Men du får läsa mer på hemsidan! 

Om jag någon gång skaffar hund, vill jag adoptera jag med! 

• Höstmåne

Hittehund.

Sen så är finns det väl en del mindre lokala som har hand om omplaceringar. 

• Tant Herta

Jo jag har googlat, men jag ville ha tips från folk som har en personlig erfarenhet, skulle aldrig falla mej in att adoiptera en utländsk hund, pga sjukdomsrisk!

• Höstmåne

Enda personliga erfarenheten jag har är av Svängande Svansen då det var vår hunds hunddagis när han gick på det, dom är jättebra och har erfarenhet.
    Men hur det är med själva omplaceringsdelen har jag inte en aning :-P

• SweetNilam
    Tant Herta skrev 2010-08-25 14:17:23 följande:
    Jo jag har googlat, men jag ville ha tips från folk som har en personlig erfarenhet, skulle aldrig falla mej in att adoiptera en utländsk hund, pga sjukdomsrisk!
    Fast de är ju behandlade och helt sjukdomsfria... iaf från SOS Animals om det var det du syftade på...
  • hmcc

Kolla annars med rasklubbarna och hos uppfödare, dom får in hundar som folk "tröttnat" på.

• Tant Herta
    hmcc skrev 2010-08-25 15:50:58 följande:

Kolla annars med rasklubbarna och hos uppfödare, dom får in hundar som folk "tröttnat" på.

Tack, Jättebra ide`!
  • Asslas

Hundar utan hem har jag jättebra erfarenhet av. En väninna har en hund (svenskfödd) från dem och tycker de är jättebra att ha att göra med och jag har själv placerat om min allra bästa vän jag haft sen hon var valp via dem och är hur nöjd som helst.

Ordning, reda, seriösa och bra. Även när det handlar om importhundarna är de mkt bättre än många andra. Bla väl insatta i "importerade sjukdomar" etc.

Varma rekommendationer från mig!

• Tant Herta
    Asslas skrev 2010-08-25 17:14:44 följande:
    Hundar utan hem har jag jättebra erfarenhet av. En väninna har en hund (svenskfödd) från dem och tycker de är jättebra att ha att göra med och jag har själv placerat om min allra bästa vän jag haft sen hon var valp via dem och är hur nöjd som helst.

Ordning, reda, seriösa och bra. Även när det handlar om importhundarna är de mkt bättre än många andra. Bla väl insatta i "importerade sjukdomar" etc.

Varma rekommendationer från mig!
    Tack, ska kolla dem åxå! Hoppas det blev bra för din hund, jag vet hur svårt det är att ta beslut om att omplacera sin hund!
Svar på tråden Hundhem! Hundar som söker nytt hem!