Help..
Hej!
Min sambo (vi är båda 26) och jag separerade för snart två månader sedan. Anledningen var att han ansåg att jag inte betedde mig särskilt moget och att han tyckte att vi var för olika/ inte hade något gemensamt både gällande intressen men även beteendet. Dock sa han även att han ännu hade lite (svaga) kärlekskänslor för mig, som en partner inte vän. Jag gjorde så klart alla fel och betedde mig desperat, bönade och bad, grät och lovade bättring men han valde efter några dagars betänketid att avsluta. Vårt förhållande hade varat i fem år. Under förhållandet har jag betett mig alldelles för svartsjukt och kontrollerande men också rätt tråkigt, trist attityd typ. Jag inser det verkligen och det är ju verkligen surt att man ska föra det när det är för sent.
I måndags var en gemensam vän till oss där och idag när vi träffades sa han att mitt ex fortfarande har alla foton på oss kvar uppsatta på väggarna. Men han sa också att han pratat en del om en annan kvinna och det verkade som att han var intresserad av henne, dock jobbar hon på annat långt annat håll i Sverige.
Nu till min fråga, tror du det finns någon chans för oss? Hur ska jag bära mig åt för att väcka hans intresse och visa att jag kan ändras i så fall? Jag vill inte tränga mig på och att säga "jag vill prata.." kommer bara stöta honom ifrån mig det vet jag! Samtidigt känns det konstigt att ses och låtstsas som ingenting. Hur länge ska jag vänta tills jag hör av mig? Vi har nu inte hörts på tre veckor.
Tacksam för all hjälp jag kan få!