• Bubbib­alubbi
    Äldre 26 Aug 13:42
    3395 visningar
    15 svar
    15
    3395

    Utomkveds - men ändå ägglossning

    I förrgår fick jag höra att jag har ett utomkveds. Men samtidigt så sa en av läkarna att jag har ägglossning på G (den läkare med den bästa UL-apparaten) i dagarna. man kan väl inte ha ägglossning samtidigt som kroppen tror att den är gravid? (Vilket den gör om man har utomkveds)

  • Svar på tråden Utomkveds - men ändå ägglossning
  • Äldre 28 Aug 16:04
    #1

    Nej det sa min läkare i går när jag var på ul efter ett x att kroppen väntar  tills hcg nivån är på noll som kroppen börjar produsera ägg igen. Men frågade du inte läkaren  när du var där  om det överhuvudtaget gick att ha det samtidigt som ett x?

  • Bubbib­alubbi
    Äldre 28 Aug 16:18
    #2

    Nej, det slog mig inte förrän efteråt.
    Jag träffade två olika läkare, och läkare nr 2 såg ägglossning, och läkare nr 1 konsulterade en överläkare som inte visste om ägglossningen. 

  • Äldre 28 Aug 16:55
    #3

    oki det var ju synd. min sa ju som ovan att det inte funkar förrän efter det har gått ner på noll. Behövde du op eller klarade du dej? jag fick en cellgiftsspruta och var igår och kollade och nu var mitt hcg nere på 2! hör och häpna! 2 ! haha det var 15 förra veckan och denna vecka 2! dt är ju skrattretande=) men nu kan det ju inte vara så långt kvar tycker man =) vi hoppas att det kan gå ner så allt kommer igång=) mn det verkar konstigt om du har äl nu men man vet ju aldrig med denna kropp. Hur känner du dej för övrigt då?

  • Bubbib­alubbi
    Äldre 28 Aug 17:18
    #4

    Jag hade hcg 110 i tisdags, men det knäppa är att jag nog banne mig har ägglossning idag, precis som läkaren sa. Jag har aldrig så här tjockt sekret annat än runt ÄL.
    Så det måste betyda att jag inte har ett X.
    De kunde nämligen inte se något, utan gissade att jag hade det ändå pga min växande hcg. 

  • Äldre 28 Aug 17:29
    #5

    oki det finns inget i livmodern men du har hcg på 110? skulle det kunna vara ett mf? har du blödit något? hur kunde dom anta att du hade ett x? åkte du in på g av värk?

  • Bubbib­alubbi
    Äldre 28 Aug 18:26
    #6

    Nej, det är tomt i livmodern, och jag hade kvar slemhinnan.
    Åkte in pga difus värk i tisdags, och för att en kompis som själv hade ett X skickade in mig.
    Får se var det bär. 

  • Äldre 29 Aug 13:47
    #7

    oki hoppas du slipper op =( Det är  trist när det händer  för det är ju så liten chans att få det . Men det är väl bara att kämpa på=) Jag hoppas påäl snar nu så man kan fortsätta väntan=) lite spännande är det jue. kram

  • Äldre 17 Jan 14:10
    #8

    Ååh, jag har precis samma nu som du hade då Bubbibalubbi! Ingenting i livmodern, men positiva grav.test i snart 2 veckor som bara blir starkare (har inte varit och mätt hcg). Blev så paff när gynekologen sa att jag hade ägglossning att jag (precis som du) glömde fråga om man kunde ha det trots utomkvedes... Hur gick det sen för dig? Var det ett X eller nånting annat?

  • Bubbib­alubbi
    Äldre 17 Jan 14:37
    #9
    chupa chups skrev 2011-01-17 14:10:02 följande:
    Ååh, jag har precis samma nu som du hade då Bubbibalubbi! Ingenting i livmodern, men positiva grav.test i snart 2 veckor som bara blir starkare (har inte varit och mätt hcg). Blev så paff när gynekologen sa att jag hade ägglossning att jag (precis som du) glömde fråga om man kunde ha det trots utomkvedes... Hur gick det sen för dig? Var det ett X eller nånting annat?
    Nej, det var aldrig ett X, för jag blev gravid på nytt direkt efter (och denna gång höll de koll på mig med blodprov och hcgn steg ännu snabbare). Tyvärr så slutade även den graviditeten i ett missfall.
    Håller tummarna för dig att du inte har ett X. Du ska kanske berätta det för läkarna. Bara utifall? Så de kollar din hcg. 
  • Äldre 17 Jan 15:43
    #10

    Tack så mycket för svar! Snällt att du svarade så snabbt!

    Jag hoppas att det samma gäller för mig nu och att det inte är fråga om X, utan "bara" vanligt missfall! Även om jag tycker att testen borde börjat bli svagare nu redan...

  • Bubbib­alubbi
    Äldre 17 Jan 16:39
    #11
    chupa chups skrev 2011-01-17 15:43:37 följande:
    Tack så mycket för svar! Snällt att du svarade så snabbt!

    Jag hoppas att det samma gäller för mig nu och att det inte är fråga om X, utan "bara" vanligt missfall! Även om jag tycker att testen borde börjat bli svagare nu redan...
    Håller tummarna!
  • Äldre 17 Jan 18:01
    #12

    Får jag ännu fråga att hann din hcg-nivå sjunka till noll innan du blev gravid igen? dvs innan de började hålla koll med blodprov som du skrev.

  • Bubbib­alubbi
    Äldre 17 Jan 18:10
    #13
    chupa chups skrev 2011-01-17 18:01:08 följande:

    Får jag ännu fråga att hann din hcg-nivå sjunka till noll innan du blev gravid igen? dvs innan de började hålla koll med blodprov som du skrev.


    Nope. Tror att det låg på ca 500 när jag blev gravid igen. Man kunde se på ökningen (att det fördubblades varje dag efter det, tillskillnad från tidigare då det ökade betydligt långsammare)
  • Äldre 17 Jan 18:36
    #14

    Kroppen är bra konstig ibland...! :) Tack så mycket till dig. Känns bra att veta att nån varit med om nåt liknande.

  • Bubbib­alubbi
    Äldre 17 Jan 20:18
    #15
    chupa chups skrev 2011-01-17 18:36:29 följande:
    Kroppen är bra konstig ibland...! :) Tack så mycket till dig. Känns bra att veta att nån varit med om nåt liknande.
    Så lite så {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Utomkveds - men ändå ägglossning