• Lea74

När tyckte ni att era bebisar lyssnade ordentligt till sina namn?

Jag har tyckt att min bebis gjort det tidigare men tycker inte att han gör det nu och han är 8 månader....

• Svar på tråden När tyckte ni att era bebisar lyssnade ordentligt till sina namn?
  • CarolineW

Typ när han var ett och ett halvt.

• Kakmoster

Min son är 9 mån men prematurfödd och lyssnar till sitt namn. Minns att han började med det när han var ca 6-6,5 mån, la av ett tag och sedan kom det tillbaka. Som med allt så kan de ju vara väldigt duktiga på någonting en period och sedan utvecklas någonting nytt som gör att de är ointresserade av gammal skåpmat och bara måste utforska det nya. Min BVC-sköterska brukar lugnt konstatera att "jaha, nu har lille T fått ett nytt intresse igen när jag oroligt undrar varför han har slutat prata/lyssna till sitt namn/bli buren/gå osv"

• Kazeer

Ibland så tror jag att yngste sonen lyssnar till sitt namn. Han är åtta månder. Men jag är inte säker på att det verkligen är namnet han känner igen.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • hallonfamiljen

verkar som att vår son 9/10 ggr lyssnar (han tittar åt mig iaf) när jag säger hans namn och han har gjort det sen 2 v tillbaka. . Han vänder sig oftast dock om jag säger nåt annat också som tex Lampa =)
    Han är 7 mån nu

• mariaheterjag

Min son är 5,5 månader och jag tycker han lyssnar till sitt namn. MEN det kan lika gärna vara tonfallet och sättet jag säger det på som får han att titta upp och smila. När sambon försöker lyssnar han inte.

Svar på tråden När tyckte ni att era bebisar lyssnade ordentligt till sina namn?