fler med bostadstillägg som är sambo?
jag är i dag sjukpensionär(sjukersättning har jag)
detta medför att jag även har rätt att ansöka om bostadstillägg vilket jag gjort. jag bor ensam just nu men har en partner och vi pratar om att flytta ihop.
nu undrar jag det finns fler här inne som har bostadstillägg som är sambo?
jag har hört att man fortfarande har rätt att söka och blir beviljad bostdstillägg om man blir sambo. både om man bor i hus och lägenhet oavsett partnerns lön då sambo inte är försörjningsskyld som många tror (även om tex soc räknar så m.m.)
jag vet att man givetvis får mindre än när man bor själv och att man måste uppge parnerns uppg om inkomst m.m.
det jag undrar förutom att jag vill komma i kontakt med fler som har det så här. är vad som gäller om man flyttar ihop i ett hus som bara den med LÖN äger (jag ska flytta in till killen) i början ska han stå kvar på huset.
eller måste jag stå som ägare för att kunna söka bostads tillägg eller kan man skriva nån form av kontrakt eller liknande på att man bor där som man skickar till FK? hur har ni gjort?
nån som vet nått mera? jag ska ringa FK om detta längre fram är ett tag kvar tills vi ska flytta ihop men planerna har dragits igång.