Hoppat av skolan - vad är jag skyldig att stå för??
Har precis fått veta att min dotter 17 år hoppat av skolan. Vi har alltså haft flerbarnstillägg tills nu, är vi skylidga att betala tillbaka en del då? Vi har alltså fler barn. Hon har hela tiden sagt att hon går i skolan och skolan har inet heller hört av sig.
Så nu går hon hemma utan pengar eller annat. Vad är man som förälder skyldig att stå för? Mat och husrum och nödvändiga kläder - självklart, men mer? Fickpengar? Hon röker och jag tänker verkligen inte bidra till cigaretter och sådant. Så vill hon börja på gym. Måste vi stå för det med? Vi har inte så himla gott ställt och nu förlorar vi dessutom ännu mer pengar om flerbarnstillägget för henne försvinner. Jag gillar inte att hon ska bara gå hemma och dra och ändå ha en massa nöjen m m kvar som vi bara ska stå för. Och borde inte skolan ha meddelat oss att hon hoppat av? De kanske räknar med att barn berättar sådant, men...
Och angående flerbarnstillägget. Jalg har tittat på FK hemsida och som jag tolkar det ska vi inte få det förhenne då. Men vaddå, hon är fortfarane omyndig och bor hemma. Vilket betyder att hon faktiskt kostar ännu mer eftersom hon inte får skollunch och busskort längre heller. Och inga fickpengar heller (studiebidraget). Varför skulle man förlora flerbarnstillägget? Vi försörjer ju henne än oavsett om hon går i skolan eller inte. Jag blir galen, orolig och ger snart upp!