• Mia O

Har plötsligt fått finnar under käklinjen ner mot halsen, Varför??

Har haft finnar mer eller mindra jämt men har nu under sommaren fått finnar under käklinjen ner mot halsen.
    Har aldrig haft finnar där förrut.
    Har nu panik då jag snart provat dom flesta krämer och dyl men inget har hjälp.
    Inge kul när man är 30+... :(

Undrar på varför det har kommit där just nu?

Har ni några tips på hur jag får bort dom?

Nån som kan trolla lite :)

• Svar på tråden Har plötsligt fått finnar under käklinjen ner mot halsen, Varför??
  • Emjimpa
    Mia O skrev 2010-08-26 18:58:32 följande:
    Har haft finnar mer eller mindra jämt men har nu under sommaren fått finnar under käklinjen ner mot halsen.
    Har aldrig haft finnar där förrut.
    Har nu panik då jag snart provat dom flesta krämer och dyl men inget har hjälp.
    Inge kul när man är 30+... :(

Undrar på varför det har kommit där just nu?

Har ni några tips på hur jag får bort dom?

Nån som kan trolla lite :)
    Hej!! Det är nog värmen som gjort de.
    Ett tips att börja äte vitamin b5 de gör jag, är finn fri.
    KÖper mitt ifrån www.nollattans.se
    Gå in där, kolla där finns info oxå.

/ Em
  • ananda74

Jag har också fått det, exakt på samma ställe. Jag vet inte om det är för att jag är gravid men innan jag blev det hade jag inte finnar där.

• Puss och Kram

Jag har haft finnar där under två perioder under mitt liv, första gången när jag väntade sonen (hormonellt) och andra gången när jag opererade bort en visdomstand i den käken. Dermalogica har en facemapping som har vissa åsikter om varför man får finnar på specifika ställen. Den menade att finnar på käken kan bero på en operation eller större ingrepp i käke eller öra... Ganska exakt vad jag genomgått...

• Saywhaaat

Jag kan också få samma och jag har hört att det beror på överskott av manliga hormoner just då. 

Svar på tråden Har plötsligt fått finnar under käklinjen ner mot halsen, Varför??