• Anonym

Kan man förvara urinprov i kyl från morgonen och använda det på eftermiddagen?

Imorgon ska jag ta grav.test men först på kvällen då sambon är hemma.

Orkar inte vänta till lördag

Frågan är om det är bra och tillförlitligt att förvara det i kyl morgon till eftermiddag/kväll eller blir det för dåligt då?

Har gått över BIM med 3 dagar snart, så man kanske även kan hålla sig några timmar på kvällen och sedan testa men det känns jobbigt att tvinga hålla mig så länge

• Svar på tråden Kan man förvara urinprov i kyl från morgonen och använda det på eftermiddagen?
  • Anneli68

ska nog inte vara några problem med det. Så fick jag  göra när jag skulle lämna kissprov när jag väntade äldsta grabben 1987. Då var det morgonurinet som gällde, även om det var på em man skulle dit.

• Amazina

Absolut!! Inga problem!!

• Anonym

Får väl ställa in burken i kylen och hoppas inte sambon dricker upp det när han kommer hem hahaha

• Alfonsmamman

Viktigt!!! Testa INTE på kylskåpskall urin. Oavsett vilken teststicka du använder kan kall urin ofta ge felaktiga svar. Så ta ut i tid. Lycka till.

• Anonym

Var tyvärr tvungen att kissa vid halv tre inatt och ska kissa och lägga in i kylen nu vid sju... Är det för få timmar som gått mellan för att det ska vara ok??

Svar på tråden Kan man förvara urinprov i kyl från morgonen och använda det på eftermiddagen?