• livet leker

Gneis eller Nanook ?

Vi håller oss till POP och Nanook som har över 10.000 vattenpelare, men undrar om Gneis?
    För mig ett okänt märke, men såg att dom oxå hade 10.000 i vattenpelare...

Erfarenheter om Gneis höst och vinterplagg? Hört att dom är smala i stl?

• Svar på tråden Gneis eller Nanook ?
  • gneisofficial

Hej, livet leker...

Vårt varumärke etablerades 2006... Vi har bara membran i  våra vattentäta ytterplagg, alla jackor och vår overall har 20.000 mm vattenpelare och 20.000 g/m2/24h i andning. (Under våra första år hade vi membran med både 10.000mm och 20.000mm.)

• alvide
    gneisofficial skrev 2010-08-27 16:58:17 följande:
    Hej, livet leker...

Vårt varumärke etablerades 2006... Vi har bara membran i  våra vattentäta ytterplagg, alla jackor och vår overall har 20.000 mm vattenpelare och 20.000 g/m2/24h i andning. (Under våra första år hade vi membran med både 10.000mm och 20.000mm.)

vad är det för membran? Hur håller sig den i efter 20 tvättar i vattenpelare?
  • pennyson

Var kan man köpa era overaller i göteborg? och vad kostar de?

Ts. vi har haft nanook till vår 2 ½ åring, den var kanon, den stod emot både -15 grader samt simlekar (sonens största intresse när slasket kom, simma i sandådan som innehåll 3 dm vatten......)

• livet leker

Fler erfarenheter av Gneis?

• gneisofficial
    alvide skrev 2010-08-27 20:56:26 följande:
    vad är det för membran? Hur håller sig den i efter 20 tvättar i vattenpelare?
    Vi har ett membran som tillverkas av en av de ledande i branschen, eftersom vi säljer våra plagg till så bra priser får vi inte berätta vem som tillverkar det åt oss.

• gneisofficial
    pennyson skrev 2010-08-27 21:12:18 följande:
    Var kan man köpa era overaller i göteborg? och vad kostar de?

Ts. vi har haft nanook till vår 2 ½ åring, den var kanon, den stod emot både -15 grader samt simlekar (sonens största intresse när slasket kom, simma i sandådan som innehåll 3 dm vatten......)
    Våra kläder kan man bara köpa via vår egen webshop.

OM ett barn ligger i en vattenpöl ska man ha tur om man ska slippa läckage genom ben och armöppningarna.
  • livet leker
    gneisofficial skrev 2010-08-29 22:13:08 följande:
    Vi har ett membran som tillverkas av en av de ledande i branschen, eftersom vi säljer våra plagg till så bra priser får vi inte berätta vem som tillverkar det åt oss.

Det va det västa jag hört, alla tillverkare går ju ut med vad för membran dom har i kläderna.
  • alvide
    livet leker skrev 2010-08-29 23:12:29 följande:
    Det va det västa jag hört, alla tillverkare går ju ut med vad för membran dom har i kläderna.
    Den som tillverkar/säljer membranet kanske skäms över sin egen produkt eftersom de inte vill nämnasFlört
  • livet leker
    alvide skrev 2010-08-29 23:16:00 följande:
    Den som tillverkar/säljer membranet kanske skäms över sin egen produkt eftersom de inte vill nämnasFlört
    Nått skumt är det.
  • Dr Mupp

Min enda erfarenhet var en gneisoverall. Användes i två månader efter det var den söndersliten i byxbenet och dragkedjan trasig. Reklamerade och fic ca halva nypriset tillbaka detta trots kvitto. Gneis är den enda overall som gått sönder för oss.  Men snygg var det ju förståss. En vänninan har testat gneis skalbyxor som trasades sönder. Hon orkade inte ens reklamera skiten.

Jag håller mig till pop och nanook, dem kan man lita på.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • livet leker
    Dr Mupp skrev 2010-08-30 09:51:47 följande:
    Min enda erfarenhet var en gneisoverall. Användes i två månader efter det var den söndersliten i byxbenet och dragkedjan trasig. Reklamerade och fic ca halva nypriset tillbaka detta trots kvitto. Gneis är den enda overall som gått sönder för oss.  Men snygg var det ju förståss. En vänninan har testat gneis skalbyxor som trasades sönder. Hon orkade inte ens reklamera skiten.

Jag håller mig till pop och nanook, dem kan man lita på.
    Halva nypriset trots kvitto!? Det va det västa jag hört! Usch va dåligt. 

Tack, då får det bli Nanook i år igen då :))
  • Fredriks Mamma

Men åh.... jag som tyckte Gneis var så lovande inför vintern!

Svar på tråden Gneis eller Nanook ?