• Anonym (Boobs)

Bröstförstoring, killar (och tjejer) vad tycker ni om opererade bröst?

Hej,

Jag har bestämt mig för att göra en bröstförstoring, då jag under hela min uppväxt nästan har hatat att inte ha fina, större bröst.

Jag skulle vilja ha lite tankar och åsikter av killar och tjejer med för den delen om vad ni tycker om opererade bröst.
    Hur känns de att ta på tex?
    Jag har aldrig själv känt på ett par opererade bröst så jag är lite nyfiken på andras åsikter runt just detta.

Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-27 15:03
    Uppdatering:

Operation gjord och jag är såååå nöjd!!! Ångrar mig inte en sekund!

• Svar på tråden Bröstförstoring, killar (och tjejer) vad tycker ni om opererade bröst?
  • Diablo

Det finns fina opererade bröst, men det finns många fula också. Tycker inte om när de ser så där perfekt opererade ut! Men det finns plastikkirurger som gör riktigt fina lite mer naturtrogna, som inte ser ut som två hårda grapefrukter som siter på ovankroppen! Men i slutänden är det ju alltid en själv som ska trivas med dem!
    Lycka till

Har man tur behöver man inget vett!
  • Anonym (tjej)

Det är blandade känslor för mig. Å ena sidan tycker jag att det är skitsnyggt, och å andra sidan blir jag nästan arg när jag ser någon som opererat sig. Jag tror att det beror på avundsjuka och att jag känner mig hotad av dessa tjejer.

Hur det känns beror på vad det är i dem (silikon känns oftast mer naturligt än koksalt), hur mycket egen bröstvävnad man har osv, hur hård kapseln som bildas runt implantaten blir osv. Risken finns alltid att de blir onaturligt hårda eller att man känner kanten på implantatet, men de som jag kännt på har känts ganska naturliga i alla fall (fast ofta syns det ju att de är fejk ändå. De ser ofta för perfekta ut för att vara äkta).

• jfsebastian

En osäker tjej är osexig oavsett hur hennes bröst ser ut.
    En självsäker tjej är sexig när hon är tillfreds med sig själv och sin kropp - oavsett hur den ser ut.

Föredrar själv små naturliga än större och onaturliga, men skit i vad vi tycker.
    Det är du som ska tycka. Lyssna på dig själv istället för andra.

• Anonym

har du små bröst tyt en A kupa eller en liten B.. Vist ok att operera och göra större. Har du tex en C som hänger lite ör det inte så bra tycker jag. För jag tycker mera om äkta än med silicon i. hellre en äkta C som hänger lite än en D kupa som är hård och fake. Silicom känns ju lite 1994 liksom. Det får absolut inte bli ett mellanrum mellan brösten när dom är utan BH det är så sunkigt.. fyll med något så dom ser äkta ut. klotrunda går bort helt.. Lycka till

• StinaFia

jag har op:at mig efter 3:dje barnet.

Hade stor 70C innan barnen (och innan mitt 2a barn också) men efter 3:an var de som urmjölkade taxöron som kunde lindas upp till en mellan B ungefär... lade in 250cc lågprofil anatomiska geléhallon bakom muskeln med cohessiv 2. Jag är supernöjd!!! de är aaaningen hårdare än mina naturlica C-kupor var, men inte mkt alls. maken känner ingen som helst skillnad. de är nu också aningen större, eftersom jag ville undvika lyft. ärren syns bara om man letar noga i stark belysning (under brösten) och de faller väldigt naturligt åt sidorna när jag ligger.

hur brösten ser ut efter op beror SÅ mkt på vilket implantat man väljer! jag ville ha tillbaka mina "gamla" ;)) bröst, och resultatet är jäkligt nära kan jag säga :)

• Anonym
    StinaFia skrev 2010-08-27 12:45:53 följande:
    jag har op:at mig efter 3:dje barnet.

Hade stor 70C innan barnen (och innan mitt 2a barn också) men efter 3:an var de som urmjölkade taxöron som kunde lindas upp till en mellan B ungefär... lade in 250cc lågprofil anatomiska geléhallon bakom muskeln med cohessiv 2. Jag är supernöjd!!! de är aaaningen hårdare än mina naturlica C-kupor var, men inte mkt alls. maken känner ingen som helst skillnad. de är nu också aningen större, eftersom jag ville undvika lyft. ärren syns bara om man letar noga i stark belysning (under brösten) och de faller väldigt naturligt åt sidorna när jag ligger.

hur brösten ser ut efter op beror SÅ mkt på vilket implantat man väljer! jag ville ha tillbaka mina "gamla" ;)) bröst, och resultatet är jäkligt nära kan jag säga :)
    så ska det vara
  • StinaFia
    Anonym skrev 2010-08-27 12:57:34 följande:
    så ska det vara
    men det finns gott om tjejer som eftersträver ett "siliconresultat" också, även om det inte är "inne" längre...
  • 010306

Finns väll som med naturliga både snygga & fula sådanna ;) Ser dem diskreta & natuliga ut och inte som nå fotbollar är det väll helt oki. Dem där utvikningsboobsen typiska är väll inte snygga direkt
    Skulle inte vilja ha själv men sen har jag aldrig varit platt heller så vet ju inte hur det är.  Är tvärtom glad att ha tappat från 75 F till 70 D med viktnedgång ;P man ser ju större ut med stora boobs oxå & svårt att få in i kläder om man är smal i övrigt.  70 är svårt att hitta oxå i större än B kupa om det är nått liknande du kommer att få.
    Lycka till med vad du än väljer :) man ska göra det man själv vill

• Anonym (Boobs)

Tack för era svar!
    Ja, jag är fullt medveten om att jag ska göra det här för mig själv och inte pga vad andra tycker. Jag känner bara att jag går omkring och inte har några bröst och jag vill operera för att få känna mig kvinnlig och jag eftersträvar en så naturlig look som möjligt och inte heller vill jag ha några jättar... jag vill bara ha bröst som syns lite så man kan gå i bikini osv utan att känna sig som en 13 åring.

Och jag var bara lite nyfiken på hur brösten tex känns att ta på efter en operation.

• Rynkigutanpåslätinuti

Helt onödigt enligt min mening. Glad

Svar på tråden Bröstförstoring, killar (och tjejer) vad tycker ni om opererade bröst?