TEX i Tornio
Hört talas om en affär i Tornio som heter TEX el ngt liknande. Ngn som vet vad jag menar/varit där? Har de barnkläder/vinterkläder? Kuoma skor? Overaller? Och är det billigare?
Tacksam om ngn kan svara
Hört talas om en affär i Tornio som heter TEX el ngt liknande. Ngn som vet vad jag menar/varit där? Har de barnkläder/vinterkläder? Kuoma skor? Overaller? Och är det billigare?
Tacksam om ngn kan svara
Dom menar nog Tampereen Säästötex (kort och gott : TEX)
http://www.tex.fi/
Dom har allt möjligt på den affären. Vad barnkläder och overaller ligger i för prisklass har jag inte kollat. Däremot har dom Kuomaskor mycket billigare än i Sverige (däremot är det rätt utplockat med storlekar just nu). En Kuomasko kostar ca 650 kr i Sverige och i i Finland kostar den mellan €33.90 - 39.90 (på stormarknader typ Tex).
För att komma till affären kör du över gränsen, förbi tullen och fortsätter rakt fram. Du kommer till trafikljus, fortsätt över en bro. Sedan kör du under tre broar (de ligger rätt tätt). När du kommer till nästa trafikljus (eller ytterligare ett trafikljus) ser du TEX på vänster sida. Det ligger efter K-rauta och Lidl.
Det finns även barnkläder på Prisma, ett stort köpcentra som ligger ytterligare lite längre bort efter samma väg. Du ser det direkt efter du passerat TEX. Det ligger också på vänster sida. Även där har du Kuomaskor billigare.
I köpcentrat Rajalla ("På gränsen") som du skymtar från IKEA finns K-citymarket. Även där säljer dom Kuomaskor billigt.