• Reglementet

Unga föräldrar - rasister?

Jag har uppmärksammat en sak. När man har läst främlingsfientliga trådar, och gått in på presentationerna av personerna som medverkar i tråden, är det många gånga unga tjejer, som antingen försöker skaffa barn eller redan har barn. Hur kommer det sig egentligen?

*Kommersiellt budskap*
  • Svar på tråden Unga föräldrar - rasister?
  • Fidelis ad urnam

Den yngre generationen kanske inte är lika politiskt korrekt som "oss" lite "äldre"?

Det var den enda jag kom att tänka på. I övrigt har jag ingen aning.

• jaghopparhögt

Unga märker ju mer av de negativa sidorna med invandringen, kan tänka mig att unga föräldrar oftare bor i invandrarområdena också.

• Neko

Är det här på FL? Isf är det kanske för att dessa personer är en stor del av FLs befolkning?

• CallGirl

jag tror snarare att det handlar om sambandet utbildning. Människor med lägre utbildning skaffar barn tidigare och är i högre utsträckning främlingsfientliga.

• luckynumber

Jag är en hyfsat ung mamma själv men jag antar att det till stor del handlar om de de brukar handla om när någon är främlingsfientlig - okunskap!  
    Så fördomsfull är jag och nu menar jag ju givetvis INTE att alla unga mammor/pappor är obildade!

• Zaria
    CallGirl skrev 2010-08-27 10:39:58 följande:
    jag tror snarare att det handlar om sambandet utbildning. Människor med lägre utbildning skaffar barn tidigare och är i högre utsträckning främlingsfientliga.
    Tror du har en poäng där, om man ser de människor jag känner till är det flesta som röstar på SD yngre och outbildade människor alt lågutbildade om man jämför med de vänner och bekanta jag har som är lite äldre och har en utbildning. Även om det såklart finns de som är precis tvärtom, men till det stora hela stämmer det ganska bra av de erfarenheter jag har.
  • Dr Mupp

SAmbandet heter utbildning. Lå

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Hugful80
    Reglementet skrev 2010-08-27 10:10:45 följande:
    Jag har uppmärksammat en sak. När man har läst främlingsfientliga trådar, och gått in på presentationerna av personerna som medverkar i tråden, är det många gånga unga tjejer, som antingen försöker skaffa barn eller redan har barn. Hur kommer det sig egentligen?
    Yngre generationen klarar av att tänka och är inte lika indoktrinerad av sosseflosklerna?
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Hugful80
    CallGirl skrev 2010-08-27 10:39:58 följande:
    Tja, jag klassas väl som "främlingsfientlig" men är varken ung eller lågutbildad :)
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • sininen

Men gud, trampa gärna lite mer på unga mödrar!

Min erfarenhet av folk som är främlingsfientliga är medelinkomsttagare i medelåldern. Yngre generationer växer ju trots allt upp med människor från olika kulturer... rasism är som andra säger en följd av okunskap och är man uppväxen med andra kulturer så är man inte drabbad av det.  

Svar på tråden Unga föräldrar - rasister?