• LillaStollan

Tips på bästa sättet att göra rent spisgallret

Har gasspis och gallret behövs göras rent. Är rätt nyinflyttad och det är nog aldrig någon som brytt sig om att göra rent spisen ordentlig. Så, hur får man bort ingrott fett och annat äckel på bästa sätt? Testade med mr muscle ugnsrengöring men blev tvungen att spola bort det ganska snabbt för det gick inte att andas i rummet pga det

• Svar på tråden Tips på bästa sättet att göra rent spisgallret
  • crazy mom

Mig veterligen är mr muscle det bästa. Det står ju även att man inte ska andas inte det och vädra ordentligt. Kan du inte spray på och vara iväg medan det verkar?

Annars är ju stålull och såpa/yes värt att prova

• LillaStollan

La gallret i badkaret och hade fönstret vidöppet. Fick hålla andan och gå ut och andas när jag behövde Kanske ska testa samma sak fast på balkongen istället. Har testat Yes och all varldens rengöringsmedel men det är sååååå äckligt flottigt och ingrott så inget biter på det

• crazy mom
    LillaStollan skrev 2010-08-27 12:01:31 följande:
    La gallret i badkaret och hade fönstret vidöppet. Fick hålla andan och gå ut och andas när jag behövde Kanske ska testa samma sak fast på balkongen istället. Har testat Yes och all varldens rengöringsmedel men det är sååååå äckligt flottigt och ingrott så inget biter på det
    bläää värre att städa andras skit =)
  • Mandarin

Maskindisk medel och hätt vatten till gallret det kan du lägga i en plåt med höga kanter och vänta en stund, sedan diska som valigt. Till ungen har jag kört med ungsrengöringmedel i speyform men som du sejer det lutar f*n.
    Har man bännt något i en kastrull som inte vill gå bort kan man koka maskindiskmedell och vatten så losnar det sedan.

• Ekorrmamman

För att få bort inbrända rester i ugnen (även ugnsglaset) är ju en sån där skrapa man använder till glaskeramikhällar helt suverän!

Svar på tråden Tips på bästa sättet att göra rent spisgallret