• saga1977

Cala Bona Mallorca

Vi ska åka till Cala Bona Sunwing Resort, Mallorca i början på oktober. Någon som varit där och hur vädret brukar vara då? Vill gärna få lite åsikter och tips kring hotellet och orten! Mimosa och Bouganvilla är det stor skillnad? Hur lång emellan? Är det aktiviteter, shower, Lollo och Bearnie m.m. även om det är i slutet av säsongen tro?

• Svar på tråden Cala Bona Mallorca
  • MeandHim

Vi bodde på bouganvilla och det var jättefint, fin pool, liten barnpool 2 min från shoppingen. Fanns alla fina märkesbutiker, marmor på gatan. 15 meter från strandpromenaden, däremot fick man gå en bit för att bada i havet men jättefina stränder, mkt resturanger. Vi va där i april så det va lågsäsong men hade jättetur med vädret, fint hela tiden!

• Mirksu

Vi kom hem från Mallorca för en vecka sedan och hade en fantastisk vecka där! Vi bodde på Mimosa och så vitt jag kunde se så var det ingen större skillnad mellan den och Bouganvilla. Det var ca 100 m mellan hotelldelarna om ens det. Kan rekommendera all inclusive, de hade jättefin mat på hotellet, barnen hade en egen buffet dessutom. Det finns en minimarket ¨på hotellet där man sålde bla Semper vällingpulver och Felix potatismospulver... Lilla stranden utanför hotellet var inte så rolig (stenig och skräpig) men det gick att bada och leka där också.

Tyvärr har jag ingen aning hur vädret är i oktober...

• Sunflower78

Vi kom hem från Sunwing Cala Bona för en vecka sedan, vi var sååå nöjda! Var glada att vi hade valt Bouganvilla pga att det var större och bättre pool där + barn- och babypool. Skönt också att bo i huvuddelen av hotellet, med reception, minimarket osv. Är dock inte långt till Mimosa, 100 m på strandpromenaden kanske. 

Superfint och fräscht hotell, vi bodde i royal family-lägenhet med havsutsikt + bambinopaket. Vagnen man fick var bra!  När vi var där var det show 5 kvällar i veckan + massor av program för barnen med Lollo & Bernie osv.

Fanns massor av restauranger längs strandpromenaden, rekommenderar Panetosto (italienskt) som ligger väldigt nära hotellet. Hamnen är också mysig att äta i!

• Ina78

Ni har valt ett kanon hotell och Cala Bona är en fantastisk lite by med en massa fina små Restauranger
    och en trevlig fin liten by att strosa omkring i. Lite avis e jag, skulle gärna åka dit igen.

• Prinsessans mamma

Funderar också på resmålet! Det verkar ju så långt till havet, förutom då den inte ens resebyrån rekommenderar.. Går det snabba kommunikationer eller är det ok att ta sig dit själv?

Hur lång tid tog transfern?

Ving har jag inte rest med med barn, hur fungerar egentligen barnens aktiviteter? Ingen bokning sker hemifrån, kan man verkligen lita på att det finns plats? Chansade utan Bamseklubb hos Fritidsresor, bokade för kort tid innan så det var fullt, och då fanns inga aktiviteter alls annat än att rita med förälders sällskap i Bamses hus....medan ALLA andra barn hade kul med kluben.....

Jag ska åka ensam med barnen så jag skulle faktiskt vilja lämna dem på nåt skoj nån gång, och få en eller två timmar för mig själv nån gång under veckan.....

Är det väldigt stojigt med underhållning nånstans , med tanke på val av byggnad eller balkong åt vilket håll

Tacksam om nån svarar!

Svar på tråden Cala Bona Mallorca