• nattwi

någon som knytit egen ryamatta?

Jag har nu inte hittat någon information om vilka material man skall använda sig av till att knyta sig en egen ryamatta. Jag hittade dock denna saidan på youtube :

">

Han är otroligt duktig!!

Men jag undrar om någon vet om man kan ta ett gammalt lakan och knyta på eller vet någon vart man kan köpa mattbotten för ryamatta? Hur mycket kostar det? Jag hade tänkt mig att kanske knyta en matta som är ca 1.5meter bred och sluta när man har nått en bra längd.

Tack på förhand!!

• Svar på tråden någon som knytit egen ryamatta?
  • Ejris

tror inte det funkar på ett lakan.
    Min farmor knöt massor med mattor på 60-70 talet. o botten var vävd i den storleken mattan blev som klar.
    det är en ganska tjock Ull botten med ränder i som håller reda på avståndet mellan rya raderna.
    Handarbets affärer kan ha rya saker då det blivit mode igen=). finns ju även kudd storlekar kan vara lagom att testa en sån det var tungt mattorna är döötunga så man måste nästan lägga allt på ett bord o sen sy*knyta*

• nattwi
    Ejris skrev 2010-08-27 15:40:25 följande:
    tror inte det funkar på ett lakan.
    Min farmor knöt massor med mattor på 60-70 talet. o botten var vävd i den storleken mattan blev som klar.
    det är en ganska tjock Ull botten med ränder i som håller reda på avståndet mellan rya raderna.
    Handarbets affärer kan ha rya saker då det blivit mode igen=). finns ju även kudd storlekar kan vara lagom att testa en sån det var tungt mattorna är döötunga så man måste nästan lägga allt på ett bord o sen sy*knyta*
    tack så mycket för svaret!
Svar på tråden någon som knytit egen ryamatta?