• lisa86

AJ!! Hur länge gör det ont vid missfall? :(

är mitt i ett missfall just nu. är (eller var) i vecka 12 och igår började blöda, åkte in till gynakuten och fick veta att fostret dog i vecka 6 eller 7.

Nu sitter jag här och vet inte vart jag ska ta vägen för det gör så ont och det är så jobbigt att inte veta hur länge det brukar hålla i sig.

Någon med erfarenhet? snälla...det gör ont både i mage och hjärta.

• Svar på tråden AJ!! Hur länge gör det ont vid missfall? :(
  • Hannathu

I hjärtat gör det ont lääääänge

i magen har det gjort ont mellan en dag och 1½vecka blödningar har jag haft upp till tre veckor

• lisa86

det där va inte till dig hannathu! ditt svar hade inte synts än.

hur ont i magen gjorde det för dig då? när det va så länge menar jag...och blödde du mycke under dom veckorna?

gud det känns som att jag inte vet någonting.

tack så hemskt mtycke för svaret!

• Hannathu

Ta smärtstillande! De starkaste du kan hitta och använd värmekudde det hjälper i alla fall mot smärtan i magen.

Har sju missfall bakom mig så jag vet vad du går igenom. Det är jobbigt men det går över *kram*

• Hannathu

I början har det gjort jääääätteont som mensvärk x32 eller så sen minskar det med tiden...

Blödningarna var som värst 2-3bindor i timmen under några timmar efter några dagar har det varit nere i mensnivå

• MamaPapa

Jag hade också ett i v12 där fostret dött vecka 8-9. Jag fick förlossningsvärkar och det hela varade kanske 12-20 timmar. Sedan kom fostret ut på toan tror jag. Skrapades för säkerhets skull så allt var ute. Blödde ca 2 veckor.

Stackars dig!!! Styrkekramar!

• lisa86

Tack för svaren, jag läste dom men orkade inte Svara just då. Fick tips om att ta två Alvedon och en Ipren på en gång. Hade inget hemma så ringde gråtande till min underbara granne som kom över med det. Efter nån timme släppte värken. Så skönt. Nu verkar det värsta vara över men jag är fortfarande så ledsen! Jag vet att man tar sig igenom en sån här sak men det är ju så fruktansvärt sorgligt och det känns som att smärtan i mitt bröst aldrig kommer att försvinna. :(

• kirseberg

Hej Jag ärmitt uppe i ett missfall jag med, började böda idag i v 5 och undrar om jag bör kontakta gyn för kontroll eller brukar det sköta sig själv i så pass tidigt skede??

• Hannathu
    kirseberg skrev 2010-08-31 16:42:10 följande:

Hej Jag ärmitt uppe i ett missfall jag med, började böda idag i v 5 och undrar om jag bör kontakta gyn för kontroll eller brukar det sköta sig själv i så pass tidigt skede??

Till mig har de sagt att jag ska kontakta dom om jag blöder igenom mer än 3-4 bindor i timmen i mer än två timmar,

Samt att det är bra att kolla om det inte slutar inom vettig tid (vilket beror lite på när man får missfallet - eftersom det är olika mkt som ska ut men ca 1 vecka)
    Normalt sett tar kroppen hand om det bäst.
  • kirseberg
    Hannathu skrev 2010-08-31 19:29:10 följande:
    Till mig har de sagt att jag ska kontakta dom om jag blöder igenom mer än 3-4 bindor i timmen i mer än två timmar,

Samt att det är bra att kolla om det inte slutar inom vettig tid (vilket beror lite på när man får missfallet - eftersom det är olika mkt som ska ut men ca 1 vecka)
    Normalt sett tar kroppen hand om det bäst.
    Ok tck för ditt svar! Ska hålla koll ett par dagar, har blött som kraftig mens men inget utöver det vanliga....
  • Mariagäst

Jag har varit ( är i ett missfall just nu) min historia är så här!

Åkte in för 4 dagar sedan då jag började blöda, dom kollade med ul och dom såg ett hjärta och jag var i vecka 9.. åkte hem kunde sova då läkaren sa att det var "normalt" åkte tillbaka dagen efter då jag blödde mer och hade svin ont, träffade läkare nr 2.. såg även hjärtat där... fick tabletter för att hämna blödningen, åkte in i förgår och träffade läkare nr 3... han såg inget hjärta ???? alla tänkar började snurra i huvudet på mig ang vad som andra 2 läkarna hade sagt, det är normalt att blöda så??? Han den 3 dje läkaren skulle skriva en not om detta och gå vidare pga tjänstefel... det är inte normalt att blöda så mycket , ha så jävla ont och få klumpar... fast man kände att det var något fel så trodde man ju på 2 st läkare... ska tillbaka på måndag för nytt ul för att kolla så allt är ute...

Smärta : smärtan för mig var typ att ha kraftiga kraftiga samandragningar och mens smärta på en och samma gång. I natt kunde jag ej sova.. blödde igenom 1 binda på mindre än 15 minuter. ..är fortfarande väldigt öm så jag råder er som har missfall eller påbörjat missfall att åk upp slå näven i bordet så du får riktig smärtlindring. . Jag fick morfin och panodil ... och det hjälpte knappt. Inte för mig iaf...

Tack till er som orkade läsa allt iaf ... och mega kram till er som går igenom de...

• Anonymochorolig18
    Mariagäst skrev 2016-08-28 10:24:02 följande:

Jag har varit ( är i ett missfall just nu) min historia är så här!

Åkte in för 4 dagar sedan då jag började blöda, dom kollade med ul och dom såg ett hjärta och jag var i vecka 9.. åkte hem kunde sova då läkaren sa att det var "normalt" åkte tillbaka dagen efter då jag blödde mer och hade svin ont, träffade läkare nr 2.. såg även hjärtat där... fick tabletter för att hämna blödningen, åkte in i förgår och träffade läkare nr 3... han såg inget hjärta ???? alla tänkar började snurra i huvudet på mig ang vad som andra 2 läkarna hade sagt, det är normalt att blöda så??? Han den 3 dje läkaren skulle skriva en not om detta och gå vidare pga tjänstefel... det är inte normalt att blöda så mycket , ha så jävla ont och få klumpar... fast man kände att det var något fel så trodde man ju på 2 st läkare... ska tillbaka på måndag för nytt ul för att kolla så allt är ute...

Smärta : smärtan för mig var typ att ha kraftiga kraftiga samandragningar och mens smärta på en och samma gång. I natt kunde jag ej sova.. blödde igenom 1 binda på mindre än 15 minuter. ..är fortfarande väldigt öm så jag råder er som har missfall eller påbörjat missfall att åk upp slå näven i bordet så du får riktig smärtlindring. . Jag fick morfin och panodil ... och det hjälpte knappt. Inte för mig iaf...

Tack till er som orkade läsa allt iaf ... och mega kram till er som går igenom de...

hemskt att läsa, tycker så synd om alla. är mitt i mitt 5 missfall på raken nu. så jäkla ont inte fått någon smärtlindring så försöker med ipren/alvedon.

Hur har det gått för er andra sen? läkarna hittar ju inge fel, men det kan inte va normalt med m7ssfall på missfall i samma vecka varje gång
  • 3hjärtan
    kirseberg skrev 2010-08-31 16:42:10 följande:

Det brukar sköta sig själv. Blöder du mer än 3-4 v så kontakta gyn för då kan det vara rester kvar.

Gör ett nytt gravtest om 3 v. Är det neg så borde allt vara lugnt.

Men skulle du börja blöda kraftigt så måste du åka akuten
Svar på tråden AJ!! Hur länge gör det ont vid missfall? :(