LEKSTUGA - alla tips mottages
Hej min lilla tös fyller 3 år om en månad. Vi ska ge henne en lekstuga i 3 års present.
Har ni tips på var man kan köpa dem? (Bor i Stockholm)
Inrednings tips?
Hur ska den vara?
Tack på förhand!!!
/C.
Hej min lilla tös fyller 3 år om en månad. Vi ska ge henne en lekstuga i 3 års present.
Har ni tips på var man kan köpa dem? (Bor i Stockholm)
Inrednings tips?
Hur ska den vara?
Tack på förhand!!!
/C.
Det brukar finnas sådana på byggvaruhus har jag sett.
Bauhaus har 2 olika modeller. Inredningstips finns det massor där får man väl göra det man själv vill och orkar men en del mammor går nog lite till överdrift och tar över för mycket av lekstugan...I min lekstuga(som nu är sonens) finns bord, stolar och en leksaksspis. Jag ska sätta upp en hylla också för kastruller, leksaksservisen. Sen är planen att jag ska rama in lite fina vykort jag har med Elsa Beskow motiv.
Vi köpte en förrådsbod på Bauhas istället för en lekstuga. Fördelarna var att förrådet har fullståhöjd och dubbeldörrar, vilket gör det enkelt att använda det som förvaring av utemöbler på vintern. Om barnen tröttnar på lekstugan, så gör det inget. Då får den vara trädgårdsförråd på heltid istället.
Vi har målat och inrett förrådet, satt in extra fönster, blomlåder och satt upp gardiner. I början av oktober städar vi ur, ställer in utemöblerna och grillen och bommar igen. Sen är det förråd fram till i början av april, då tar vi ut alla grejer, städar, hänger upp gardinerna, köper blommor, möblerar och fixar. Barnen gillar fixandet och det är en stor grej för dom när vi öppnar upp lekstugan efter vintern.
såg en sådan på k-rauta idag