• Nettan1982

En hyllning till alla som kämpar!

Det slog mig häromdagen att jag är ensamstående förälder... det visste jag ju innan men det slog mig med full kraft då. Jag har inga släktingar där jag bor utan 30mil bort och de flesta av mina vänner har inte barn och ett helt annat liv än jag. Min dotter är varannan helg hos sin pappa i nuläget. O det är ett pussel men jag är ändå stolt över mig själv att jag får det att gå ihop. Både ekonomiskt och tidsmässigt.
    O nu vill jag säga till alla er andra ensamma därute: Kämpa på ni gör ett superjobb!!!
    O för att inte glömma ni som lever tillsammans med någon. Ni gör oxå ett superjobb! :)

• Svar på tråden En hyllning till alla som kämpar!
  • berta med tre

Tack!!!
    Det behöver vi få höra!
    Glöm inte bort att Du är värd lika mycket beröm själv!!!!

Har själv tre barn, två på halvtid o en på heltid, "heltiden" har avlastning var tredje lördag, annars klarar vi ut det själva, trots att släkten bor 35 mil bort... Men Du vet hur det är... Man älskar sina barn och får en enorm kärlek tillbaks, som när tvååringen säger "Älskar dig mamma" o ger mig en stor blöt en Då blir man superkvinna och orkar det mesta

Fortsätt kämpa Du är en superkvinna!!

Kram

• Nettan1982

Tack!!! Det värmer!
    Min lilla tjej är bara 1,5 år o när hon kommer och pussar på en och kramas eller bara säger mamma så sväller ens hjärta så man tror knappt att det får plats i en längre. Det är fantastiskt! :)
    Jag var rädd ett tag att jag inte skulle orka men man får försöka uttnyttja de stunder man har för sig själv på bästa sätt. Ett varmt bad och en bra bok att försvinna i ett tag kan göra underverk... O det är ok att inte orka vara på topp hela tiden oxå...
    Kram och ha en underbar helg!!! :)

Svar på tråden En hyllning till alla som kämpar!