• Ladyn

Hållbarhet på Risgrynsgröt?

Jag har gjort egen risgrynsgröt som jag tänkte njuta av med socker o kanel på mornarna Jag gjorde en stor satts o undrar om någon vet hur länge den klarar sig i kylen innan den blir förstörd?

• Svar på tråden Hållbarhet på Risgrynsgröt?
  • Chaia

Jag undrar också!

Har tänkt att koka en mjölkfri variant på havremjölk och havregrädde så det blir som en mjölkfri risifrutti.

Någon som vet?

• Jennie Brunflo

Hm....ja.....om ni verkligen kyler den på en gång i vattenbad så håller den längre....men minst 3-4dagar.

• Ladyn

Jennie, Tack för svaret!

Chaia, Det är ju precis vad jag har gjort! Alltså gröt på Havremjölk o en liten skvätt havregrädde, Det blev jättegott

• Jennie Brunflo

Om man gör hemgjord risifrutti så kan man frysa in det i små pluttar och ta fram när det är läge. Det funkar utmärkt att frysa.
    En del äter det fryst som glass...andra gillar att tina det...och ytterligare några gillar att värma det.

Men gör ni mycket (vilket är praktiskt) så frys in det i små burkar och ha färdigt i frysen.

• Chaia

Jennie: Tack för svaret! Vad bra att den går att frysa! Det tar ju lite tid att göra, så att koka många portioner på en gång är väl att föredra.

Ladyn: Kul att det smakade bra!

Svar på tråden Hållbarhet på Risgrynsgröt?