• Anonym (Hej)
    Äldre 28 Aug 02:16
    2452 visningar
    1 svar
    1
    2452

    Vad ska jag göra med min älskade son

    Min son har nu råkat illa ut två gånger, jag trodde han hade lärt sig från första gången.

    Den ena gången slog han sin lärare så att det blev rättsak, jag trodde han hade lärt sig av sitt misstag första gången.

    Nu idag ringer polisen om att han har gjort ett rånförsök på Swedbank  norr om sthlm. Varav att det även var knarkinnehav med i bilden.  De hade rånarluvor och airgun-vapen och knivar på sig.

    Jag har varit i kontakt med alla sociala myndigheter som man kan tänkas vara med i gällande honom och de verkar inte fatta vad jag säger till dem. 

    Satt i möte en gång med hans skola och de sa både till BUP och familjeenheten att han kommer och stå på första sidan av aftonbladet OM NI INTE GÖR NÅGOT, läraren uttryckte det så hårt..Skolan sa att han behöver behandlingshem för sådana som behöver komma till ro med sig själva och fatta vad ett socialt beteende betyder. Men ingenting händer.

    Nu har det gått ett år och under det året har det bara varit en massa möten men ingenting händer. 

    Vad ska jag göra egentligen, när ingen hjälper mig via myndigheter. Va F--n ska jag göra. 

    Gråter mig till söms många kvällar för att jag är orolig att förlora min son. Jag älskar ju honom- Han har även varit benägen vid svåra situationer att han nämnt till mig att han ska ta livet av sig. Jag orkar inte mycket mer. Vill bara ha hjälp  

  • Svar på tråden Vad ska jag göra med min älskade son
  • Mental tränar­e
    Äldre 2 Sep 13:53
    #1

    Hej,
    Tack för ditt mail och jag förstår din oro, det värsta som kan hända en mamma är att något händer sitt barn. Jag tänker att du skulle behöva ha någon som är ett stöd för dig, någon som du kan gå och tala med om det här för jag förstår att all denna kontakt med myndigheter plus oro för din son tar musten ur dig. Jag skulle råda dig att ta kontakt med en terapeut. Om du bor i Stockholm så vet jag att man kan gå till terapepter som nästan är klara för en billigare kostnad på HumaNova, de får alltid väldigt gott omdöme så det är därför jag rekommenderar dig dem.
    Sen funderar jag lite på om det inte är så att det finns organisationer som arbetar ideellt med att hjälpa föräldrar som är i din situation, men jag kommer inte på den just nu. Jag får återkomma om jag kommer på den.

    Det är viktigt att du tar hand om dig själv, du är en fantastisk mamma som orkar det här. Upprepa det många gånger till dig själv.

    Mvh,
    Catharina

Svar på tråden Vad ska jag göra med min älskade son