skulle ni kunna spara 100 000 på ett år?
som rubriken lyder... spara, efter du betalat alla räkningar o köpt lite grejer, eller är du helt enkelt inte intreserad av att spara utan du lever hellre upp pengarna?
som rubriken lyder... spara, efter du betalat alla räkningar o köpt lite grejer, eller är du helt enkelt inte intreserad av att spara utan du lever hellre upp pengarna?
Ja, det kan jag. Vi sparar i dagsläget mer.
Jag kan inte svara på om jag själv skulle kunna, vi har gemensam ekonomi så det skulle bero på hur mycket av min lön som skulle gå till hushållskassan om vi istället valt separat ekonomi. Men tillsammans skulle vi kunna spara 100.000 per år (eller 200.000, om vi ska räkna på 2 personer istället för på 1). Just nu väljer vi att spendera mycket på bygg/renovering/inredning dock, så det är inte mycket som hamnar på sparkontot.
Själv hade jag aldrig klarat det med min lön, hade jag haft högre lön hade jag utan tvekan klarat det! Tillsammans med mannen och hans lön är det inga problem.
Inte en chans har en inkomst på 102 000 så nepp
Nu är jag mer intresserad av att leva upp mina pengar och inte spara o gneta. Just nu skulle jag inte kunna spara 100.000 på ett år, men innan jag bytte jobb sparade vi ihopa 80.000 på ett år för att kunna resa.
Ja, vi har prioriterat sparande för att kunna köpa hus, så... Det kan jag. Nu har vi iofs delad ekonomi, men likartade inkomster. Tillsammans sparar vi det dubbla.
Ja, det skulle jag. Sparar i dagsläget mer än så. Men det är viktigt att kunna göra saker ibland också och inte bara spara allt.
inga problem. Idagsläget klarar jag att lägga undan i snitt 7000 kr i månaden, men det är inte så att jag inte köper det jag vill ha. Skulle jag sluta "vardagshandla" skulle jag kunna spara ännu mer.
Nu har vi inga dina eller mina pengar utan våra pengar. Och vi skulle kunna spara ihop till 100.000 kr på ett år om det skulle behövas. Vi spara en summa pengar varje månad på banken. Resten av pengarna investerar vi i vårt skogsbruk. Så om vi skulle komma i knipa och behöva 100.000 kr lite snabbt kan vi ta ut det ur vår skog.