• en grönsak

Min 2 månaders förkyld.. Vad göra?

Min 2 månaders bebis har blivit förkyld för första gången i sitt liv och det är hemskt att se!
    Jag blir paranoid och tror att nåt hemskt ska hända!
    Han nyste ut grönt slemmig snor förut och hostade +att det lät lite rossligt..
    Han var jätte gnällig igår och jätte känslig och nös så jag misstänkte att det kanske var förklning på g..
    Fast han brukar nysa annars så jag hoppades att det inte var förkylning på g men det var det..
    Jag är förkyld så det är säkert jag som har smittat min stackars bebis!!
    Läste att om de är under 3 månader så skulle man kontakta sjukvården vid tecken på sjukdom..
    Hur har ni gjort med era smått under 2 månader när de blivit förkylda?

Nu sover han men jag är jätte orolig!

• Svar på tråden Min 2 månaders förkyld.. Vad göra?
  • en grönsak

Tack för hjälpen..

• jojojojojo

Vårar lilla 2,5månad) e oxå förkyld det finns näsdroppar på Apoteket (inte saltlösning) som man kan ge dem från 1månad, har bara gett henne dem en gång igår, å såg lite resultat då snoret blev mer rinnigt så hon nös ut det när hon nös, å hon va inte lika täppt efter! Prata med dem på ditt apotek så kan de ge dig råd om det räcker med näsdroppar eller inte

• en grönsak
    jojojojojo skrev 2010-08-28 06:29:26 följande:
    Vårar lilla 2,5månad) e oxå förkyld det finns näsdroppar på Apoteket (inte saltlösning) som man kan ge dem från 1månad, har bara gett henne dem en gång igår, å såg lite resultat då snoret blev mer rinnigt så hon nös ut det när hon nös, å hon va inte lika täppt efter! Prata med dem på ditt apotek så kan de ge dig råd om det räcker med näsdroppar eller inte
    Jag får göra det,tack:)
    Frågan är bara om man vågar gå ut med en förkyld bebis..
    Och sen försökte jag ta tempen men han bökar så mycket så det går knappt att göra det..
    Hoppas att han inte har feber..
  • sonen08

Sen finns de en nässug som är kanonbra att fåå  ut allt snor ur näsan eftersom de inte kan snyta ut de så kan man suga ut snoret ut deras näsor samt ta in näsdroppar de finns på apoteket.. Låt barnet ligga högt med de hjälper dem att andas.. Du kan ställa upp spjälsängen på ett par böcker.. Eller så finns de sovpuckar att köpa..

• en grönsak
    sonen08 skrev 2010-08-28 06:40:04 följande:
    Sen finns de en nässug som är kanonbra att fåå  ut allt snor ur näsan eftersom de inte kan snyta ut de så kan man suga ut snoret ut deras näsor samt ta in näsdroppar de finns på apoteket.. Låt barnet ligga högt med de hjälper dem att andas.. Du kan ställa upp spjälsängen på ett par böcker.. Eller så finns de sovpuckar att köpa..
    Han sover i min säng,annars så har han sovit i sin vagn.. Så ingen spjälsäng men jag har lagt en extra kudde under hans kudde och han verkar sova gott nu. Bara rädd att han ska ha feber men jag kan inte ta tempen för han vägrar ligga still..
  • lill linda 82

nezerilpipetter är kanonbra! nässug är ett måste. jag brukar palla upp med kudde under ryggen på dom då de ska sova. mer än så går det som inte göra. närhet o bli buren mkt brukar dom vilja.
    får barnet däremot feber och väldigt hög sådan så kolla upp det direkt, det är inte bra att dom får det. speciellt inte om de är prematura på något vis. och äter barnet dåligare ska det också kollas upp.

Mina goa barn: Steven 050525, Stella 060816, Stefanie 100308
  • en grönsak
    lill linda 82 skrev 2010-08-28 06:50:13 följande:

nezerilpipetter är kanonbra! nässug är ett måste. jag brukar palla upp med kudde under ryggen på dom då de ska sova. mer än så går det som inte göra. närhet o bli buren mkt brukar dom vilja.
    får barnet däremot feber och väldigt hög sådan så kolla upp det direkt, det är inte bra att dom får det. speciellt inte om de är prematura på något vis. och äter barnet dåligare ska det också kollas upp.

Nässug tror jag att jag har.. Nezerilpipeter vet jag inte vad det är,vad är det för nåt?
    Kudde under ryggen sa du? det får jag göra då.. Nu sover han så så får göra det sen..
    Usch vad man blir orolig för sina små.. Nästan paranoid..
  • lill linda 82

alltså en såndär ask med nezeril i små plastflaskor.
    ja lägg en vanlig stor kudde under ryggen o huvudet så barnet kommer upp, då brukar dom sova godare o andas lättare  det är ett alternativ om det inte är möjligt att palla upp sängen. jag har ju haft mina små bredvid mig i sängen första tiden o det är ju svårt att palla upp stora sängen liksom.

Mina goa barn: Steven 050525, Stella 060816, Stefanie 100308
Svar på tråden Min 2 månaders förkyld.. Vad göra?