• Line79

Sovmorgon?

Undrar hur ni andra med ett barn delar upp morgnarna? Jag är morgonpigg & går gärna upp på morgonen med lilltjejen, medan maken oftast lägger henne på kvällen så att jag får lite tid för mig själv. MEN ibland vill även jag sova lite längre på morgonen & då blir det alltid tjafs från hans sida. Jag får ligga i sängen 1-2 timmar med lilltjejen bredvid mig innan han orkar pallra sig upp & laga frukost & hur lätt är det att somna om då!? Det slutar alltid med att jag går upp efter någon halvtimme & han ligger kvar & sover. Hon vaknar vid 7 & maken går upp vid 9-9.30. Ska väl tillägga att han är en helt underbar man, så inte tråden spårar ur...

• Svar på tråden Sovmorgon?
  • Lena

Båda av oss är kvällsmänniskor så vi tar varannan morgon på helgen. Vi tar även varannan nattning. Den andra gör hushålsarbete under tiden.

• Therese H

Dela upp det över helgen. Om han nattat barnet på kvällen innan så får du ta barnet morgonen därpå och tvärt om. En kväll och en morgon var alltså

• krakel

Vi föröker ta varnanna morgon... om han är seg brukar ja lyft upp den lilla sen peta på min kära och säga att nu pappa ska du uppp annars får pappa 2 kids i sängen på hans sovmorgon

• Lindis25

försöker väl ta varannan dag på helgen där den ena får sovmorgon.... veckorna går ju jag upp för han jobbar och jag är mammsledig. är liksom inte såååå noga tycker jag det blir som de blir....

• Nyfiken gul

maken skiftjobbar i veckorna medan jag har samma arbetstider varje dag  så det är jag som kliver upp på morgonen och ser till att Victor kommer till dagis.

Försöker köra varannan dag på helgen så vi båda får i alla fall en hel ordentlig sovmorgon  men det är lite si och så med det beroende på hur helgerna ser ut och vilket skift maken har jobbat.  Ber jag om en riktig sovmorgon så brukar jag också få det, annars gör det mig inget att jag får kliva upp. Jag går hellre och lägger mig på kvällen och kan därmed kliva upp på morgonen och stöka runt och ändå vara skapligt utvilad även fast kl är 7 på lördagen.

Äta frukost och dra på radion den tiden på morgonen är ganska skönt medans victor tittar på barn-tv.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Mamma till Philip Nova Elliot
    Vi brukar ta en morgon var om ingen av oss jobbar. Denna helgen jobbar min man 19-00.30 fred o lörd så då tar jag barnen från 6-7 ca. Dottern nattades hos mig igår men maken tog in henne hos sig inatt för hon vaknar mkt på nätterna o stör lillebror. Jag har alltid lillebror om nätterna o maken alltid storasyster. Det är inte alltid så lätt att somna om på morgonen om man varit vaken ett tag men jag brukar inte ha några problem, är sååå trött alltid eftersom lillebror vaknar varje/varannan timme efter ca 01 på natten. Öronproppar!
    ★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆
  • Mama Mia

Jag är mammaledig med skruttan 1,5 år och frun jobbar oregelbundna tider. Är hon hemma och inte behöver sova för att jobba natt eller så brukar hon oftast gå upp på morgonen, då hon är mer morgonpigg än jag. Jag tar nätterna om ungen sover dåligt, eftersom jag blir mindre påverkad av att bli störd i sömnen och dessutom är den som vaknar lättast av oss.
    Även om frun oftast går upp på morgonen så har hon "rätt" till sovmorgon varannan morgon numera när lillskruttan oftast sover rätt bra på nätterna, så hon får säga hur hon vill ha det.

• Lillis 1977

Jag går alltid upp. Är glad om dottern sover till 8 då har jag fått lite sovmorgon känns det som.

• Line79

Tack tjejer! Bra att höra hur ni andra delat upp det & det verkar ju som de flesta tar varannan. Jag vill helst gå upp på morgonen, men tycker att det kan vara skönt med en morgon i lugn & ro någon gång i månaden. Ska visa tråden för maken så kanske han förstår att Habo bör ställa upp de få tåget jag vill sova in. Trevlig helg

• Lena
    Line79 skrev 2010-08-28 15:44:06 följande:
    Tack tjejer! Bra att höra hur ni andra delat upp det & det verkar ju som de flesta tar varannan. Jag vill helst gå upp på morgonen, men tycker att det kan vara skönt med en morgon i lugn & ro någon gång i månaden. Ska visa tråden för maken så kanske han förstår att Habo bör ställa upp de få tåget jag vill sova in. Trevlig helg
    Vi bestämmer alltid kvällen innan så vi vet vad som gäller och är inställda på det på morgonen. Annars skulle det aldrig funka. Det kanske skulle vara lättare för er oxå om ni gjorde så.
Svar på tråden Sovmorgon?