• LillaMandarin

Vad menas med hur många rader det är kvar i systemet på V75??

Jag har köpt min första harry boy men skulle behöva veta lite mer...
    Jag förstår ju vilka hästar jag har i varje lopp, är det något mer jag behöver hålla koll på??

JAg har hört att vissa pratar om hur många rader som är kvar i systemet, vad menas med detta?
    Vad menas med spik?

• Svar på tråden Vad menas med hur många rader det är kvar i systemet på V75??
  • Tjoflöjt

Spik betyder att man bara spelar på en häst. I övrigt har jag ingen aning Glad

• klyban

Hur många rader som finns i sytemet, det låter som något dom säger på TV efter varje lopp.
    Denna information är för berätta om hur mycka kuponger som har alla rätt.
    Detta är min gissning av den infon du gav.

• Didaj

Hello! :D Jag kan det :)

Spik = 1 häst i ett lopp (dvs man har ganska så liten chans att vinna.)
    Rader/rad = Det är antalet hästar. Om jag har 3 rader har jag 3 hästar i ett lopp =)
    Skräll = En otroligt otippad höst vinner.
    Harry boy = Slumpmässigt utvalda hästar.
    System = Är namnet för hela spelet dvs vinner du har ditt "system" vunnit = Ditt spel har vunnit.

V64,V65 och V75 = Man vinner om man har V64=6-4 rätt för vinst, V65= 6-5 rätt för vinst och V75= 7-5 rätt för vinst.
    V5 eller V4= Alla 5 (v5) eller 4 (v4) hästarna
    Trio = Plats baserat om du tar 3 hästar låt säga 4,6,11. Då ska dessa komma 1:a, 2:a och 3:a brukar ge ganska hög utdelning om man satsar 10 kr. Spelar INGEN roll vilken ordning man har hästarna.

Vinnare = 1 häst/1 lopp valfri summa pengar kan man lägga på detta. Då står det tex 234 efter hästen det betyder att den ger det om man satsar 10 kronor eller 2340 om man satsar 100 kronor.
    Plats = 1 höst / 1 lopp - Hästen kommer antingen 1,2 eller 3a vilket ofta ger en dålig utdelning dock (oftast under hundra).

Fråga gärna mer :D Haha

• Didaj
    klyban skrev 2010-09-03 00:58:15 följande:
    Hur många rader som finns i sytemet, det låter som något dom säger på TV efter varje lopp.
    Denna information är för berätta om hur mycka kuponger som har alla rätt.
    Detta är min gissning av den infon du gav.
    Dom berättar hur många system som är kvar, ej rader :)
  • VVPeter
    LillaMandarin skrev 2010-08-28 08:26:13 följande:
    Jag har köpt min första harry boy men skulle behöva veta lite mer...
    Jag förstår ju vilka hästar jag har i varje lopp, är det något mer jag behöver hålla koll på??

JAg har hört att vissa pratar om hur många rader som är kvar i systemet, vad menas med detta?
    Vad menas med spik?
    Korta svaret: Om du förstår vilka hästar du har i varje lopp så är det egentligen inget mer du behöver hålla reda på. Får du tillräckligt många rätt för vinst så går du in till ombudet med din kupong så ger de dig pengar i handen (om du inte vunnit jättemycket - men då berättar de hur du ska göra).

Om du vinner så har du oftast mer än en vinnande rad (om du inte bara missat i avdelningar där du har spikar). För att räkna ut hur många vinnande rader du har så finns en bra hjälpfunktion på atg.se

(Om du har köpt din harry på atg.se så går allt automatiskt)

Välkommen i travträsket... och skulle det vara så att du är minsta osäker på om du vunnit eller ej så kan du alltid gå in till ombudet och be dem kolla din kupong i maskinen.
Svar på tråden Vad menas med hur många rader det är kvar i systemet på V75??