• callimero

Någon som fått Progynon vid ivf?

Är det någon som har erfarenhet av Progynon som exta stöd vid ivf? Isåfall from när och i vilken dos fick ni?
    Resultatförbättring kontra utan?

• Svar på tråden Någon som fått Progynon vid ivf?
  • Decius

Jag har använt det. Från 2-3 dagens mens till vul:et i v 9 (om jag minns rätt). Jag åt 1 tabl på morgonen och 2 på kvällen. Nu när jag kollade infon inför syskonförsöket så stod det att man skulle ta tre tabletter vid tre tillfällen så det verkar ha ändrat sig lite.

• Sniik

Jag ska äta det inför FET syskonförsök. Jag ska då ta 1 tabl 3 ggr/dagl. Från cykeldag 2 eller 3. Men då är det inte något färskförsök :)

• Snösport

Jag har fått det vid färskförsök,  tog 1 tablett morgon och kväll dvs 2/dag.
    Tyvärr hjälpte det inte mej  men jag mådde som en prinsessa för jag mår väldigt illa av progesteronet alltid och nu bara lite.  Som sagt fick mej bara att må bättre men inga ägg fäste på mitt 3:e försök heller. Jag började med tabletterna dagen efter ET.

Lycka till!!

• callimero

Ledsen att det inte fungerade Snösport. Hoppas ni får göra ett nytt försök!

Det verkar som m de flesta svenska kliniker håller sig till endast Progesteron-vaggisarna efter ET.
    Mig veterligen är det bara Falun som är lite mer öppna för att testa annat som Trombyl, Prednisolon, extra Ovitrelle och Progynon.

Det mesta hänger såklart på äggets/embryots kvalitet och förmåga, men man famlar efter allt när åldern är ett bistert faktum.

• Pimpinellan

Om det hade gått ända till ET förra gången hade jag fått ta progynon då eftersom jag får så tidig mens efter att ha blivit stimulerad. Klarar max 12 dar.

• callimero

Får också tidig mens. På kliniken jag gjort ivf hos resonerar de som så att det kan sätta den egna östrogenproduktionen ur spel eftersom man "lurar" kroppen. De gick med på att ge extra Pregnyl efter ET men thats it.

• lisala

Jag har ätit Progynon vid ett flertal tillfällen. Just nu äter jag 8 mg/dag dvs 4 tabl/dag för att bygga upp tjock slemhinna. Jag vet ännu inte om det funkar. mår helt konstigt av den här starka dosen. Blir tankspridd och har konstiga drömmar. La mobilen i kylen och gick ut med oliverna i jackficka tex i går:) En hormonexpert rådde mig till dosen men läkaren här hemma var osäker. Jag kör på vad hormonexperten sa!
    Någon mer som äter den dosen?

Inför Ivf har jag ätit 4 mg/dag från dag 1 (alltså sprutdag 1)  Nu äter jag dessutom kallpressad vetegroddsolja som jag blivit rekommenderad av min akupunktör...
    Vid min andra IVF började jag äta progynon 4 mg efter äggplock.
    Slemhinna har gått upp till det dubbla, men tyvärr är det ännu för lite. (från 2 mm till 4.5) Så jag kämpar på.

• Stina10

Har ätit Progynon 2mg x2 fom dagen efter ET. Fått det r/t kort cykel.

• Gaytjej

Jag fick progynon vid mitt färskförsök. Minns inte vilket dos och under vilka dagar - men det var utifrån standardschemat som går att hitta på klinikens hemsida (Fertilitetsklinikken Trianglen i Danmark). Blev och förblev gravid :)

• optimist

Jag äter nu Progynon 3 tbale.om dagen!  Första v. jag började med 2tabl.om dagen,ultraljud visade att  slemhinna är 7cm. och nu försätter jag med 3 tabl.om dagen. Dvs att doktor höjde min dos..Om 7 dagar ska jag ha isemin. Hoppas det blir ok!! Det är min första gången..
    Jag mår bra av tabletter bara lite kramp i magen och lite mer hosta, jag ändrade min tid och började ta tabl.på eftermidagen vid 18h. så om jag får kramper eller hosta är det bättre när jag söver då känner jag nästan inget.Min doktor säger att det inte är viktig när jag tar dem om dage bara att dem tas! Jag bör  i australien så de gör här..Jag är över 40 år och det ska bli min första barn.

Hoppas någon har likadana erfarenhet som mig och jag får läsa lite mer om hur gick det hos er..Lycka till till alla blivande mödrar!!

progynon
Svar på tråden Någon som fått Progynon vid ivf?