• Little Ms Chatterbox

Vad hette TV-serien?

En man, en hund och ett vattenflygplan. Han hamnade i tubbel och tror han hade alkoholproblem. Bodde i indonesien eller någonstans runt där. Tror hunden hette Jack, eller Jock. Tror han hade någon kompis med i serien också.

Någon som vet?

Sonen sitter och tittar på Luftens hjältar på disney channel och det verkar vara lite likt i handlingen

• Svar på tråden Vad hette TV-serien?
  • Aimy

Vet inte om vi menar samma, men jag tänker på en serie/filmserie. Kompisen var en tjock mörkhårig (typ  Pippis pappa) som var dubbad, den andre var blond och hade otroligt blåa ögon. Kommer inte på namnet på denna duo, men älskade filmerna när jag var barn.

• Little Ms Chatterbox
    Aimy skrev 2010-08-28 20:02:31 följande:
    Vet inte om vi menar samma, men jag tänker på en serie/filmserie. Kompisen var en tjock mörkhårig (typ  Pippis pappa) som var dubbad, den andre var blond och hade otroligt blåa ögon. Kommer inte på namnet på denna duo, men älskade filmerna när jag var barn.
    Menar du Bud Spencer och Terence Hill?

Nej, det är inte den serien jag tänker på.
  • Tattyn

efter lite mer googlande kom jag fram till att serien heter guldapans hemlighet på svenska

• smilet

Uppdrag i Singapore? Har jag för mig en serie hette.. Med en liten Jack Russelterrier med lapp för ena ögat.

• Aimy

Kommer faktiskt inte alls ihåg... Men du kanske tänker på "gold monkey" istället... Vilken jag aldrig hört talas om, och jag är ändå tv-knarkare...

• Little Ms Chatterbox

Vad konstigt, om man googlar Guldapans hemlighet och väljer bilder så stämmer det. Men jag har verkligen för mig att serien hette Uppdrag singapore men då hittar jag inga bilder som stämmer överens med vad jag tänker på men jag känner ändå igen bilderna. Konstigt.

• Kazeer
    Uppdrag i Singapore hette Bring 'em back alive i original och hade Bruce Boxleitner i huvudrollen (var även med i Familjen Macahan).

Guldapans hemlighet hette Tales of the gold monkey i original och hade Stephen Collins i huvudrollen (även känd från Sjunde himlen). Stephen Collins rollfigur heter Jake Cutter. Hunden heter Jack och kompisen heter Corky.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Elli47
    Kazeer skrev 2010-08-29 11:03:01 följande:
    Uppdrag i Singapore hette Bring 'em back alive i original och hade Bruce Boxleitner i huvudrollen (var även med i Familjen Macahan).

Guldapans hemlighet hette Tales of the gold monkey i original och hade Stephen Collins i huvudrollen (även känd från Sjunde himlen). Stephen Collins rollfigur heter Jake Cutter. Hunden heter Jack och kompisen heter Corky.
    Båda var ju riktigt bra om jag minns rätt och Stephen Collins var riktigt snygg
  • Kazeer
    Elli47 skrev 2010-08-29 12:28:31 följande:
    Båda var ju riktigt bra om jag minns rätt och Stephen Collins var riktigt snygg
    Visst var han det
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Vad hette TV-serien?