hur länge kan man ge minifom?
har nyss börjat med minifom till min2 veckors pojke testade först semper droppar men tyckte nte det hjälpte....hur länge kan man ge minifom???tycker redan han skriker mindre
har nyss börjat med minifom till min2 veckors pojke testade först semper droppar men tyckte nte det hjälpte....hur länge kan man ge minifom???tycker redan han skriker mindre
Började precis som du när mitt barn var ca 2 veckor. Jag slutade med minifom när min dotter var 4. Det sägs att man bör kunna sluta vid 3 månader men jag ville vara på den säkra sidan. Det gick jättebra!
okej vad bra=)
Man kan hålla på tills de inte behövs längre... man kan testa med att trappa ner långsamt genom att minska antalet droppar varje gång, men märker man att de har problem fortfarande så ökar man till full dos igen.
det som är trygt med dom tycker jag är att man ska ge det innan varje mål, då man har en bebis som äter varannan till var tredje timme=P tur man köpte stor flaska direkt
sempers magdroppar verkar inte lika dant utan man ge gå båda samtidigt miniform före varje måltid och semperdropparan 1 ggr/dag då dom mer hjälper till att hålla magen i balans!
Började ge minifom till min flicka för tre veckor sedan, hjälper jätte bra. Frågade på Bvc hur länge man kan hålla på och det finns ingen gräns. Jag vågar inte sluta nu men hon sa att man kan använda upp en flaska och sen avvakta att köpa en ny, börjar problemen igen så är det bara att fortsätta. Jag märkte skillnad direkt och våra kvällar är numera mysiga och inte fulla med skrik och magknip.