• Snuvan

Riktigt stark sås till tacos

Min man gillar när det är riktigt starkt. De vanliga tacossåserna som man köper på burk som heter hot är mesiga tycker han.

Jag är ingen såsperson alls så jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på.

Har ni några förslag?? Han hatar vitlök förresten.

• Svar på tråden Riktigt stark sås till tacos
  • Gaalen

Har du provat att piffa till de starka tacosåserna med  kanske tabasco, chili eller sambal oelek? lär väl bli liite starkare då iaf  :)

• seejtaan

gör egen? köp valfri stark chilifrukt, lite finhackad lök, finhackad tomat och ev en skvätt olja! mmm, starkt och gott.

• sheena82

Om han gillar typ cremefraiche-såser så kan man ta en burk sånt, hacka i färsk chili eller jalapenos och krydda med lite salt, peppar och andra kryddor man gillar.

• Gaalen

Jag brukar köpa sån där grekisk eller turkisk yoghurt och blanda ned lite sambal oelek i. Då kan man bestämma själv hur pass starkt man vill ha det.

• Posh

Du köper harissa. Chilipasta på tub, finns på Willys på utländska hyllan.
    Eller så köper du färsk habanero.

• Shaun the sheep

Det finns en tacosås med Habanero och nåt mer, den är stark! Jag kan inte äta den iallafall,
    fast min pojkvän säger att jag är mesig :P

Kan vara värt att prova iallafall.

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • seejtaan
    Snuvan skrev 2010-08-28 18:46:54 följande:

Min man gillar när det är riktigt starkt. De vanliga tacossåserna som man köper på burk som heter hot är mesiga tycker han.

Jag är ingen såsperson alls så jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på.

Har ni några förslag?? Han hatar vitlök förresten.

www.huyfong.com/no_frames/sriracha.htm

den har jag hemma och kasta i maten lite då och då. i början hade jag den på mackor, köttbullar, mackaroner. fick sluta för att mitt anus brann varje jävla morgon >_<
Svar på tråden Riktigt stark sås till tacos