• LinaTed

Håret blir blått av silverschampot

Jag har precis köpt ett silverschampo hos frisören som heter BC  (Bonacure) Color save, silverschampo å har använt de 2 gånger nu och båda gångerna har delar av mitt hår blivit ljust blågrått. Jag tvättar ur schampot efter nåra sekunder bara, det står på flaskan att man ska tvätta ur det omedelbart så de har jag gjort, men ändå fasnar färgen. Vad ska jag göra? Kul att köpa ett schampo för nästan 200 spänn å så får man blågrått hår...Obestämd

Hjälper schampot verkligen om man tvättar ur de direkt?

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Svar på tråden Håret blir blått av silverschampot
  • Elli47

Hm, silverschampo låter som något för gråhåriga... är du gråhårig eller blond?

• mjau84

Jag har hört och det har blivit så på mig själv också när man har dåligt med pigment i håret. Om du kanske har blonderat det mycket. Mvh sara

• Empiiis

Blir så på mig också. Men pröva att använda ett vanligt schampoo efteråt och nästa gång du tvättar håret.

• Ida1990

Om ditt hår är slitet eller väldigt ljust, kan håret dra in de violetta pigmenten som finns i ss. Speciellt i de lite dyrare efteresom det finns så mycket pigment i dom. Som sagt går det bort efter en eller flera tättar med vanligt schampoo och balsam. Men ett tips är ju att bara ta silvershampoot där du vill få en kallare färg.

Leo 2010 02 05 <3
  • 2micam

Samma sak hände mig. Jag är helt BLÅ i topparna.

Tips om användning får man ju överallt om detta, men ingen verkar ha ett tips hur man får bort det blåa OMEDELBART. Eller är det omöjligt? 

• Millamjauew

Om man råkat ut för att det "fastnat" så kan man ha i vanligt schampoo i håret i någon timma eller längre och sen tvätta ur då försvinner det ganska mycket. Har bara hänt mig kanske två gånger när jag råkat ha i silverschampoot för länge.

Svar på tråden Håret blir blått av silverschampot