• Anonym (=))

Hur lång tid tar ultraljud?

Vi ska göra ultraljud nästa vecka, kommer även göra kubtestet, hur lång tid tar det på ett ungefär?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-28 21:17
    Slänger in en till fråga, får man bara en bild eller får man så många bilder man vill ha ?

• Svar på tråden Hur lång tid tar ultraljud?
  • Stardust

Vi gjorde ett vanligt RUL och det tog ca 40 min. Vet ej om det tar längre tid vid kub oxå.

• Frontline

Vi gjorde det för ett par månader sen och det tog ca 30 minuter, men då var det lite prat med så det kan gå snabbare också...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Nyfiken gul

30-40 minuter ca...

gjorde ett flertal ultraljud pga diverse komplikationer och alla gånger tog lika lång tid .

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Fruktisar

va lång tid?? mitt rul tog 10-15 min

• Nyfiken gul
    Anonym (=)) skrev 2010-08-28 20:15:45 följande:
    Slänger in en till fråga, får man bara en bild eller får man så många bilder man vill ha ?
    sist jag var gravid fick jag 5 bilder...
  • Fruktisar

jag fick 2 bilder men de var större format på dem än mina vänner som fått 3 st mindre bilder

hon skulle tagit fler om barnet flyttat på sig lite eller om hon lyckats få bättre bilder med mer variation men blev inte mer spännande än en fr sidan o en uppifrån. så kanske beror på det? 5 likadana bilder e ju inte så nödvändigt

• Nyfiken gul
    Fruktisar skrev 2010-08-28 21:07:41 följande:
    va lång tid?? mitt rul tog 10-15 min
    att mina ultraljud tog tid berodde mest på att jag och maken var sjukt frågvisa och frågade saker som kanske min vanliga bm kunde ha svarat på vid nästa besök, men vi ville veta där och då vissa saker så det kändes naturligt att fråga vidare helt enkelt.

och då det var mitt tredje barn så visste jag ju på ett ungefär vad jag skulle titta efter, det skapar ju också en del nya frågor också.
  • Anonym
    Anonym (=)) skrev 2010-08-28 20:15:45 följande:
    jag fick 6 bilder, man får nog säga till hur många man vill ha men min BM tog 6 st så vi köpte alla.
    det är nog olika överallt men säg åt dom om du vill ha flera.
  • Fruktisar
    Anonym skrev 2010-08-28 23:20:08 följande:
    jag fick 6 bilder, man får nog säga till hur många man vill ha men min BM tog 6 st så vi köpte alla.
    det är nog olika överallt men säg åt dom om du vill ha flera.
    köpte?
  • Nyfiken gul
    Fruktisar skrev 2010-08-29 00:20:09 följande:
    köpte?
    japp kostar pengar.

20 kr per bild fick jag betala... har fött tre barn i tre landsting och det första så tidigt som 98 och redan då kostade Ul-bilderna.
  • Anonym
    Fruktisar skrev 2010-08-29 00:20:09 följande:
    köpte?
    japp vi fick köpa bilderna. vissa ställen tar tydligen betalt och hos vissa får man gratis =)
  • Fruktisar
    Anonym skrev 2010-08-29 10:21:56 följande:
    japp vi fick köpa bilderna. vissa ställen tar tydligen betalt och hos vissa får man gratis =)
    jahaja det var snålt! här får man bilderna gratis iaf oavsett hur många de tar.
Svar på tråden Hur lång tid tar ultraljud?