Coop extra Pilgatan Västerås trakasserar kunder
(Förlåt för långt brev blev längre en tänkt men blev tvungen att skriva hela historien som hände.)
Hej jag och min man var i dag in på coop extra i västerås för att vecko handla.
när vi kommer in så börjar en anstäld förfölja oss för rycker vi på axlarna o bryr oss inte.
Men sen så börjar de kolla mer o mer på allt vi handlar efter en stund kommer en till av de anställda att titta på oss.
Vi tycker detta blir mycket jobbig och vi känner oss ut titade o förfölda o kränkta av det inträffade.
Det slutar med att vi ger upp och då vi inte hunit handla mer en max 10-15varor tar vi snabb kassan.
Och även där dycker de här anställda upp.
Jag lägger upp söndags steken som vi ska ha på vågen för att jag frågar min man om vi ska lägga i den senare sist så vi kan lägga den i kylväska i bilen. då kommer hon den anställde fram o frässte hoppsan där blev det allt fel.
Fel????
Jag fråga vad hon menade.
Hon svara att man måste slå in alla varor här i sverige.
Vänta här backa tänkte jag så vitt jag vet så skulle jag slå in varan för det andra så är jag och min man svenskar och våran släkt har varit det sedan 1700talet.
så slog hon in varan till oss,
Vi slår in resterande varor framför ögonen på henne.
Sen ska vi slå in lösgodiset som vi köpte till barnen men då påsarna var slut så tog vi en sån där guld färgad påse.
Då kommer hon igen:
Denna gång så säger hon att man måste slå in alla varor Rätt här i sverige.
Jag tröttnar nu i detta skede.
Svar då till henne att det är inge Lyxgodis i påsen utan vanligt lösgodis och sträcker fram påsen till henne och ber henne titta efter hon vägrar promt att göra det.
Lämnar påsen i hennes famn o ber henne ta bort den. Hon vägrar.
Jag ber då få tala med den som är butiks ansvarig i kväll.
Det är Jag svarar hon.
Sen ställer jag frågorna om de brukar behandla kunderna så här och om det är deras polich.
Hon svara : Ja vi brukar göra så här och det hör till vårat arbete och i sverige och på coop får man räkna på det här.
Min man tröttnar nu rejält då menar jag rejält.
Han går i det här skedet ut i bilen och hämtar sin arbets väska med kameran och arbets legget då han jobbar som Press fotograf.
Han legetemerar sig och frågar om han får ta ett par bilder för ev artikel.
Hon säger att hon inte förstår varför.
Han kortfattar sig.
! Vi blir förfölda i butiken vi blir kränkta i kassan o behandlade som tjuvar får massa rasistiska på hopp .
Förstår du nu att jag vill ha bilder??
Hon säger till oss om vi inte lämnar butiken kommer hon larma polis.
VAD säger ni förlåt för det långa brevet.
Men ska man bli behandlad så här på Coop sverige??
Är det nån skilnad på invandrare och svenskar??
Vad har ni att säga om det inträffade??
Vi har gjort en slutsats.
Vi åkte och gjorde våran veckhandling på Ica maxi i stället och där blev man rättvist behandlad.
Vi gick till Icas reception och hörde om vi fick låna deras sax och så klippte vi våra Coop kredit kort och lämanade ena halva av mitt och ena av min mans på ica för att kasta och de andra halvorna postades till Coop huvudkontor med en begäran om omedelbar avstängning av våra konton och en förklaring vad som hänt.