• Anonym (Nyfiken)

Skelett utväxt, djävulshorn?

Jag upptäckte en liten knöl i hårfästet för några månader sen.
    Jag har vart allvarligt sjuk i några år nu och när jag var hos läkaren pga av det passade jag på att be henne känna på min knöl.

Hon sa att det var en skelett knöl som jag måste haft länge. Hon sa att den inte kommer att växa alls.

Men nu har den växt mycket och min man är orolig.
    Det svåraste symtomet jag har är huvudvärkar och migrän.
    Vet inte om knölen är kopplad på något vis till min sjukdomsbild.
    Men jag undrar om det är ett litet djävulshorn som växer ut eller vad det är frågan om.
    Den är stenhård, går inte att röra alls, trycker jag på den gör det ont i hela skallen.
    Snälla ge mig tips, teorier eller vad som helst. Jag är förvirrad. En skelettknöl ska väl inte växa.

• Svar på tråden Skelett utväxt, djävulshorn?
  • Anonym (Sjukvård)

Sök vård! Ring sjukvårdsupplysningen alt. boka tid på din vårdcentral. Du skriver att du har ont i huvudet, det ska du inte behöva ha.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Sjukvård) skrev 2010-08-29 11:11:15 följande:
    Sök vård! Ring sjukvårdsupplysningen alt. boka tid på din vårdcentral. Du skriver att du har ont i huvudet, det ska du inte behöva ha.
    Tack! Har ju var på vårdcentralen för mina symtom och då passade jag på att prata om mitt "horn"

Men hon sa att den har vart där hela mitt liv, ett litet skelett fel bara typ...:S:S:S nått sånt sa hon.. Hon menade att den kan omöjligt växa..

men min har växt dubbla strl sen dess..

Jag har fått remitera mig själv endokrinolo mottagningen dör jag bor, har vart mycket sjuk i flera år och är övertygad om att det rör sig om en hormonsjukdom.... så jag får nog hjälp med det hoppas jag..

men mitt horn:S hmm vad kan det vara
  • Anonym

Man kan ha fettknölar där. De känns stenhårda. De är inte farliga, men kanske inte så klädsamma.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym skrev 2010-08-29 11:58:29 följande:
    Man kan ha fettknölar där. De känns stenhårda. De är inte farliga, men kanske inte så klädsamma.
    men min läkare sa att det var skelett, och den är så förbannat sten hård.. och gör onte i hela skallen när jag trycker på.. är det en fettknöl:S vad är det??
Svar på tråden Skelett utväxt, djävulshorn?