• Fantasia78

Söker en reservdel till en matberedare från Philips (Matmäster Kombi, HR2896)...

Har en jättebra matberedare, en matmäster kombi från Philips (modell HR2896). Men nu har en liten koppling som sitter mellan degbunken och motorn gått sönder. När vi köpte matberedaren sade man att reservdelar skulle finnas i 30 år. Men Philips verkar ha brytit det löftet. Har kollat i fyra reservdelsaffärer för mindre hushållsapparater, men den del jag behöver byta finns inte. Och matberedaren är definitivt inte så supergammal.
    Jag tänkte skriva till Philips i Sverige och fråga dem om reservdelar.
    Någon som har tips på vad man annars kan göra? Antar att jag tvingas ersätta min matberedare med en ny; gillar inte tanken på att byta ut min för övrigt väl fungerande matberedare mot en ny. Det går emot miljötanken om att alla bidrar till ett hållbart samhälla, för att nu nämna någon av nackdelarna.

Tacksam för tips och idéer.

• Svar på tråden Söker en reservdel till en matberedare från Philips (Matmäster Kombi, HR2896)...
  • Heavenlyfaith

När du varit inne i butik, har dom då kontaktat Philips eller bara svarat för vad dom har hemma?
    I en butik som är återförsäljare åt Philips har de alla möjligheter att ta hem vilken del du än önskar såvida delen finns hos Philips.
    I det andra fallet så ringer du Philips och frågar om delen finns kvar och sen ber att få adress till återförsäljare om Philips själva inte vill sälja och leverera direkt till dig.

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • Fantasia78
    Heavenlyfaith skrev 2010-08-28 23:52:57 följande:

När du varit inne i butik, har dom då kontaktat Philips eller bara svarat för vad dom har hemma?
    I en butik som är återförsäljare åt Philips har de alla möjligheter att ta hem vilken del du än önskar såvida delen finns hos Philips.
    I det andra fallet så ringer du Philips och frågar om delen finns kvar och sen ber att få adress till återförsäljare om Philips själva inte vill sälja och leverera direkt till dig.

Tack för din respons. :)
    Jag har kollat med återförsäljare åt Philips som hänvisat till reservdelsaffär för vitvaror. Har sedan kollat med fyra reservdelsaffärer. Nu återstår nog bara att själv kontakta Philips i Sverige.
Svar på tråden Söker en reservdel till en matberedare från Philips (Matmäster Kombi, HR2896)...