Teskedsmamman skrev 2010-08-29 01:39:06 följande:
Hör av dig, var intresserad av graviditet och barnbarnet.
Min mamma ringer på födelsedagar och jul/påsk osv... Det är allt jag hör av henne.
När min 3-åring fyllde år för en månad sedan så höll hon på att tjafsa med blivande 5-åringen om hur det var att fylla år och nästan ge honom presenterna!
Visst är hon halvsenil och mer psykiskt sjuk än vad som är sunt för att bo själv....
Det jag finner mest jobbigt är att det tjafsas om "så var det inte när ni var små", nä, men jag var bebis för 40 år sedan, det händer en del....
Grattis mormor-to-be!!!!
Kära nån, då! Det var ju hämska erfarenheter du har? Ja, inte är jag senil, ännu, men jag längtar så! Lovar att jag håller mig info. om graviditeten. Fick se min lilla dotters mage för 1:a gången i förgår, och hon gav mig en kopia på det 1:a UL. Det är en liten flicka! Nu har jag börjat att sticka en liten tröja, med mössa. Känns som att jag vill ge henne ett minne. Är så glad! Skulle aldrig falla mig in att komma med några synpunkter, Det är väl föräldrarna som får bestämma allt. Skulle bara vara tacksam, om jag fick lov att "passa" henne, ibland. Om tex, de behöver "avlasting", över en helg eller så, då skall jag ställa upp med glädje, men aldrig skulle jag få för mig att "tigga om att få passa"....(öööhh kanske??)